پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیقیمت طلا می‌تواند همزمان با افزایش نرخ بهره آمریکا روند صعودی داشته...

قیمت طلا می‌تواند همزمان با افزایش نرخ بهره آمریکا روند صعودی داشته باشد

 تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال بر این باورند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به هیچ وجه مانعی برای افزایش قیمت جهانی طلا نخواهد بود.

به گزارش رتبه آنلاین از آریا بازار و به نقل از کیتکو نیوز، کریستوفر لونی استراتژیست ارشد موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال تاکید کرد: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا لزوما یک عامل منفی برای قیمت جهانی طلا نیست.
بر اساس این گزارش وی افزود: به نظر من قیمت جهانی طلا سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد چرا که سرمایه گذاران به تدریج ریسک های موجود در بازار را جدی می گیرند.
این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: فرضیه متعارف این است که افزایش نرخ بهره یک عامل منفی برای قیمت جهانی طلا است ولی افزایش نرخ بهره تنها یک مانع است و به هیچ وجه عامل تعیین کننده ای برای قیمت طلا به شمار نمی رود. بنابر این به نظر من علی رغم تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی سال جاری و سال آینده، قیمت طلا طی ماه های آتی با افزایش روبرو خواهد شد.
موسسه سرمایه گذاری آر بی سی پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 3 بار و سال آینده نیز 4 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.
وی افزود: پیش بینی من این است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1307 دلار و سال آینده به 1351 دلار خواهد رسید. ریسک های زیادی در بازارهای بین المللی وجود دارد که سرمایه گذاران بین المللی فعلا این ریسک ها را جدی نگرفته اند. طی ماه های آینده با جدی گرفته شدن این ریسک ها از سوی سرمایه گذاران، تقاضا و قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیری روبرو می شود.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصاد ی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و تنش های تجاری در عرصه بین المللی قرار خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید