شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیرتبه‌بندی ملیشرکت های دانش بنیان ایرانی

شرکت های دانش بنیان ایرانی

در این گزارش به بررسی دستاورد های برترین شرکت های دانش بنیان ایرانی می پردازیم. توضیحاتی که در ادامه برسی میشوند نتایج جهانی این گروه های دانش بنیان هستند.

رسمی: 14 درصد از شرکت های دانش بنیان ایرانی در تجارت بین الملل فعال هستند!

رئیس مرکز تعاملات علمی و فناوری بین‌المللی ایران گفت: 14 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در سال 1402 در تجارت بین‌المللی فعال بودند.

امیرحسین میرآبادی در دومین گردهمایی باشگاه شرکت های دانش بنیان صادراتی سخنرانی می کرد. میرآبادی خاطرنشان کرد: 86 درصد باقیمانده شرکت‌ها تاکنون هیچ گونه فعالیت تجاری بین‌المللی نداشته‌اند.

وی با اشاره به اولین گردهمایی سال گذشته باشگاه شرکت های صادرکننده ایرانی که دستاوردهای خوبی داشت، ابراز امیدواری کرد. به نظر او، با مشارکت حداکثری شرکت های دانش بنیان، این گردهمایی دوم به یک رویداد دائمی تبدیل خواهد شد.

میرآبادی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 هزار شرکت در فرآیند ارزیابی رسمی باشگاه قرار گرفتند، تاکید کرد: در سال گذشته 948 شرکت در این فرآیند ارزیابی صادرات قرار گرفتند که این رقم در سال 1400، 400 شرکت بود.

میرآبادی با اشاره به اعطای نشان کیفیت ایران یا IEQL به صادرکنندگان 5 ستاره، گفت: زمانی که شرکت های دانش بنیان وارد بازارهای صادراتی می شوند، نیاز به ارزیابی عملکرد آنها بر اساس ابزار است و این برچسب به همین منظور اعطا می شود.

منبع

از بهترین شرکت های دانش بنیان ایرانی در گردهمایی باشگاه شرکت های صادرکننده تقدیر شد!

دومین گردهمایی باشگاه شرکت های دانش بنیان صادراتی صبح دوشنبه با حمایت مرکز بین المللی تعاملات علمی و فناوری وابسته به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست از 12 شرکت 5 ستاره صادراتی با حضور خود معاون رئیس جمهور تجلیل شد.

باشگاه صادرکنندگان پیشرو در سال 1397 با هدف زمینه سازی برای احیای شرکت های صادرکننده دانش بنیان و رونق برندهای ایرانی در بازارهای بین المللی راه اندازی شد.

این باشگاه تحقیقاتی را به منظور رتبه بندی شرکت های دانش بنیان انجام داد. بدین ترتیب شاخص های ارزیابی به 3 دسته شرکتی، فنی و بازاری تقسیم شدند.

شرکت ها در 6 سطح رتبه بندی می شوند: 5 ستاره، 4 ستاره، 3 ستاره، 2 ستاره، شرکت های واجد شرایط و فاقد صلاحیت.

5 استارت ها آنهایی هستند که در تمامی شاخص ها و زیرشاخه ها سرآمد بوده و آمادگی بالایی برای صادرات محصولات خود به بازارهای جهانی دارند.

شرکت‌های 4 ستاره شرکت‌هایی هستند که اکثر شاخص‌ها و زیر مجموعه‌های عملکرد برتر را دارند و از ظرفیت خوبی برای صادرات برخوردارند.

شرکت های 3 ستاره در زمینه های مختلف نتایج خوبی داشته اند.

شرکت های 2 ستاره شرکت هایی هستند که در زمینه های مختلف ارزیابی به نتایج خوبی دست یافتند. همچنین، می توانند پیشرفت و توسعه بیشتری داشته باشند.

در حاشیه دومین گردهمایی باشگاه صادراتی صادرکنندگان پیشرو، با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از 12 شرکت 5 ستاره صادراتی قدردانی شد.

منبع

شرکت های دانش بنیان ایران محصولات کشاورزی را به 30 کشور صادر می کنند!

محصولات کشاورزی ساخته ی ده ها شرکت دانش بنیان ایرانی مورد تقاضای 30 کشور جهان است.

دبیر نمایشگاه ملی اقتصاد دانش بنیان در کشاورزی و امنیت غذایی ایران گفت: از بین 500 شرکت متقاضی شرکت در این رویداد، 47 شرکت انتخاب شدند که همگی محصولات خود را صادر می کنند.

جوادی گفت: محصولات کشاورزی ایران از نظر تولید غلات در وضعیت خوبی قرار دارند، اما کشور به سرمایه گذاری بیشتری در زمینه طیور و همچنین برداشت و کاشت نیاز دارد.

وی افزود: 524 شرکت دانش بنیان در ایران در حوزه کشاورزی فعال هستند که این تعداد نشان دهنده نیاز بیشتر به حمایت در این حوزه است.

این نمایشگاه آخرین دستاوردهای بخش کشاورزی را به نمایش گذاشت و از چهار محصول جدید رونمایی کرد.

منبع

رشد 2.5 برابری صادرات شرکت های دانش بنیان ایران!

میرآبادی به گام‌های بلند شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در چند سال گذشته اشاره کرد. او گفت: صادرات محصولات دانش‌بنیان از ایران به سایر کشورها در 7 ماهه اول سال 1402، 2.5 برابر شده است. (از اواخر اسفند تا اواخر مهر ادامه دارد).

وی همچنین گفت که این کشور دفاتر خانه نوآوری و فناوری ایران را در تاشکند ازبکستان افتتاح کرده است. همچنین، بخش عملیاتی کار هم اکنون در دست انجام است.

وی در ادامه تاکید کرد: فاز عملیاتی مرکز فناوری نوآوری مشترک ایران و ونزوئلا نیز آغاز شد. اما با توجه به اینکه در مرحله آماده سازی است، هنوز راه اندازی نشده است.

رئیس مرکز تعاملات علمی و فناوری بین‌المللی ایران ابراز امیدواری کرد که دفتر ونزوئلا تا 30 اسفند 93 به بهره‌برداری برسد.

منبع

همچنین بخوانید : حضور شرکت دانش بنیان گروه پارسیان هوشمند یگانه در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه!

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید