پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیتازه‌های رتبه‌بندیرتبه بندی کشور ها در تولید انگور

رتبه بندی کشور ها در تولید انگور

وقتی صحبت از میوه های همه کاره و مفید به میان می آید، از اولین انتخاب ها میتواند انگور باشد! این میوه در سراسر دنبا به اشکال گوناگونی در حال استفاده است. اما همچنان به صورت خام و بدون فرآیند های شیمیایی یا فیزیکی نیز بسیار مفید و خوش طعم است. در ادامه به بررسی و رتبه بندی کشور ها در تولید انگور در سال 2024 میپردازیم.

برترین کشورهای تولید کننده انگور در سراسر جهان :


در سال 2023، کشورهای زیر برخی از تولیدکنندگان برتر انگور در جهان بودند:

چین همواره یکی از برترین کشورها در زمینه ی تولیدات انگور در جهان است. اما در سال 2023 در صدر فهرست قرار گرفت و 14842680 تن از این میوه ی آبدار تولید کرد. این آمار حدود 15 درصد از تولید جهانی انگور در آن سال را تشکیل می دهد.

ایتالیا دومین تولیدکننده بزرگ انگور در جهان بود، اگر چه، انگور بسیار کمتری نسبت به چین تولید کرد – 8513643 تن.

ایالات متحده کشور دیگری است که به طور مداوم سالانه انگور زیادی تولید می کند. در سال 2023، این شرکت مسئول افزودن حدود 6،890،970 تن به عرضه جهانی میوه بود.

اسپانیا با 5745450 تن انگور در رتبه چهارم قرار گرفت. کشورهای دیگری که به طور معمول سالانه مقادیر زیادی انگور تولید می کنند شامل استرالیا، آفریقای جنوبی، شیلی، ترکیه و پرو هستند، اما محدود به آن نیستند. در حال حاضر، بزرگترین صادرکنندگان انگور در سراسر جهان پرو، ایتالیا، شیلی و – البته – چین هستند.

عوامل موثر بر تولید انگور از کشوری به کشور دیگر :

تولید محصولات کشاورزی مانند انگور همیشه در معرض تأثیرات خارجی از انواع مختلف است. در اینجا چند مثال کلیدی وجود دارد که می تواند بر تعداد انگورهای یک کشور خاص در سال به سال تأثیر بگذارد:

  • آب و هوا و شرایط محلی :
    شرایط ایده آل می تواند از یک گونه انگور به گونه دیگر متفاوت باشد. انگور معمولاً در آب و هوای گرم و بدون گرم بودن بهترین نتیجه را دارد. انگور همچنین برای رشد خوب به آب و رطوبت زیادی نیاز دارد.
  • دسترسی به راهکارهای کشاورزی :
    انگور همچنین به خاک مغذی برای رشد نیاز دارد. بنابراین دسترسی به کود فراوان کلیدی است. انگورها نیز نسبتاً مستعد آفات، بیماری ها، کپک ها و مشکلات مشابه هستند. بنابراین دسترسی آسان به درمان های قابل اعتماد ضروری است. دسترسی به فناوری و تجهیزات در حال رشد مانند سازه‌های تریلی نیز مهم است.
  • سنت های فرهنگی :
    انگور و محصولات آن اغلب بخش بزرگی از سنت های فرهنگی کشور تولید کننده هستند. به عنوان مثال، کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آرژانتین و بخش‌هایی از ایالات متحده به دلیل رویکردهای خاص خود در شراب‌سازی شهرت جهانی دارند. این سنت ها (یا فقدان آنها) به شدت بر میزان تولید انگور یک کشور تأثیر می گذارد.

منبع : worldpopulationaview

همچبنن بخوانید : انگورستان ملک، سر گذشت باغ اصفهانی که نادرشاه تصرف کرد!

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید