شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هااختتامیه سیزدهمین جشنوراه ملی بهره وری ( به نقل از شرکت کنندگان...

اختتامیه سیزدهمین جشنوراه ملی بهره وری ( به نقل از شرکت کنندگان )

گزارش زیر، متشکل از خبرگزاری های گوناگون است. با توجه به برگزاری سیزدهمین جشنوراه ملی بهره وری، خبرگزاری های مختلف در این باره به تولید محتوا پرداختند. در این گزارش، تلاش کردیم تا جمع بندی آن ها را ارائه دهیم.

پتروشیمی زاگرس :

سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌ وری با ارائه پروژه‌های برتر توسط مدیران پروژه‌های ارتقای بهره وری و برگزاری پنل تخصصی روسای کمیسیون‌های اتاق ایران در مورد چالش‌ها و راهکاری مدیریت بهره‌وری در کسب و کارهای کشور به پایان رسید. مراسم اختتامیه، در روز دوشنبه مورخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل اتاق بازرگانی ایران از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی زاگرس؛ در سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری سه پروژه با عنوان‌های: راه اندازی پکیج فیلتراسیون برای یونیت 300، افزایش راندمان تولید و بهینه سازی مصرف حامل‌های انرژی با رویکرد Zero Flaring و پکیج تصفیه پساب از سوی شرکت پتروشیمی زاگرس ارائه شد. پروژه ارائه شده توسط آقای مهندس مرتضی قربانی با عنوان “افزایش راندمان تولید و بهینه سازی مصرف حامل های انرژی با رویکرد Zero Flaring ”  به عنوان  یکی از  شش پروژه برگزیده کشوری در این جشنواره انتخاب و از دو پروژه دیگر نیز با اهداء لوح تقدیر و سپاس‌نامه تجلیل گردید.

در اختتامیه سزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری پروژه “افزایش راندمان تولید و بهینه سازی مصرف حامل‌های انرژی با رویکرد Zero Flaring ” تحت عنوان یکی از پروژه‌های برتر کشور توسط مهندس مرتضی قربانی برای حاضرین در این جشنواره ارائه گردید.

این رویداد حرفه ای به عنوان یک فرصت برای ارتقاء بهره‌وری در سطح کشور و افزایش توان رقابتی در محیط کسب و کار برگزار میشود. در اختتامیه جشنواره از بهترین پروژه های ارائه شده در مراسم با اعطای لوح تقدیر و سپاس نامه قدردانی می‌گردد.

فولاد هرمزگان جنوب :

اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌ وری با حضور و مشارکت مقامات کشوری، فعالان اقتصادی، شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. همچنین، از فولاد هرمزگان به دلیل ارائه پروژه‌های بهره‌ور تقدیر به عمل آمد.

سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری با حضور ریاست کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران در قالب داوری پروژه‌های «مسابقه ملی بهینه‌کاوی» و «مسابقه ملی تجربه‌های موفق» با داوری 33 پروژه از شرکت‌های برتر ایران به پایان رسید.

جشنواره ملی بهره‌وری با هدف به اشتراک‌گذاری تجربه های موفق در بین مدیران بنگاه‌های اقتصادی، مسابقه‌ای را با استاندارد‌های جهانی پایه‌گذاری کرده است. در این مرحله، هر شرکت، پروژه‌هایی که با هدف ارتقای عملکرد در هر حوزه‌ای مانند ارتقای فروش، افزایش بهره‌وری کارکنان، کاهش ضایعات، افزایش رضایت مشتریان و … که با استفاده از ابزارهای مدیریتی در درون سازمان خود انجام داده‌اند را در فرم‌های مخصوص مستند می سازند و برای دبیرخانه ارسال می‌کنند.

توضیحات :

این جشنواره با برگزاری مسابقات متعدد در طول سیزده دوره گذشته مانند مسابقه ملی بهره‌وری، مسابقه ملی بهترین محل برای کار، مسابقه برترین توان اجرا، مسابقه ملی بهینه‌کاوی و مسابقه ملی تجربیات موفق، دارای پایگاه داده قوی و یک سامانه کارا برای مقایسه عادلانه و نزدیک به واقعیت بین شرکت‌ها است. این ابزارها به بنگاه‌های اقتصادی کمک می‌کند تا از مقایسه و بازخورد موثرتری برخوردار شوند و شرکت‌ها به اساس اطلاعات واقعی و مقایسه‌ای ارزیابی شوند.

جشنواره با تاکید بر اهدافی چون افزایش سازگاری کسب و کارها با بازارهای جهانی، تغییر نگرش در فرآیند تولید ارزش افزوده در کشور، افزایش توان رقابت‌پذیری سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی، شناسایی و تجلیل از بهره‌ورترین مدیران پروژه و شرکت‌ها، کمیته داوری تنها به انتخاب عملکردهای بالاتر از میانگین میپردازد.

در این دوره بر اساس آرای داوران و کمیته علمی جشنواره ملی بهره‌وری، پروژه «افزایش بهره‌وری تولید با کاهش زمان تخلیه تا تخلیه کوره های قوس از 71 دقیقه به 67 دقیقه» از فولاد هرمزگان به عنوان پروژه برتر انتخاب و به پاس تجلیل از عملکرد شایسته در حوزه ارتقای بهره‌وری، موفق به دریافت لوح تقدیر در مسابقه ملی تجربه‌های موفق شد. همچنین در این جشنواره دو پروژه «تعیین اقتصادی‌ترین زمان انجام تعمیرات سالیانه» و «تولید گرید APIX52&X60» از فولاد هرمزگان حائز دریافت سپاس‌نامه جشنواره شدند.

پتروشیمی لاله :

به گزارش دبیرخانه جشنواره ملی بهره وری؛ داوری مسابقه ملی بهره وری در سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره وری با حمایت معنوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران توسط بخش خصوصی کشور، با هدف تحقق اهداف برنامه‌های توسعه و افزایش بهره وری در بنگاه های اقتصادی کشور در تاریخ 20 دی ماه در محل ساختمان تشکل های اتاق تهران برگزار شد.

این داوری ها با حضور ریاست کمیسیون های تخصصی اتاق ایران در قالب داوری پروژه های “مسابقه ملی بهینه کاوی” و “مسابقه ملی تجربه های موفق” با داوری 33 پروژه از شرکت های برتر ایران به پایان رسید.

این جشنواره ریشه دار با برگزاری مسابقات متعدد در طول سیزده دوره گذشته برگزار میشود.این جشنوراه با مسابقه ملی بهره وری ، مسابقه ملی بهترین محل برای کار ، مسابقه برترین توان اجرا ، مسابقه ملی بهینه کاوی و مسابقه ملی تجربیات موفق ، دارای پایگاه داده قوی و یک سامانه کارا برای مقایسه عادلانه و نزدیک به واقعیت بین شرکت‌ها می باشد. این ابزارها به بنگاه های اقتصادی کمک می‌کند تا از مقایسه و بازخورد موثرتری برخوردار شوند. همچنین، شرکت‌ها به اساس اطلاعات واقعی و مقایسه ای ارزیابی شوند. جشنواره با تاکید بر اهدافی چون افزایش سازگاری کسب و کارها با بازارهای جهانی، تغییر نگرش در فرآیند تولید ارزش افزوده در کشور، افزایش توان رقابت‌پذیری سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی، شناسایی و تجلیل از بهره‌ورترین مدیران پروژه و شرکتها، کمیته داوری تنها به انتخاب عملکردهای بالاتر از میانگین میپردازد..

توضیحات :

در روز چهارشنبه 20 دی 1402 پروژه های تجربه موفق شرکت ها توسط اعضا کمیته داوران جشنواره؛ دکتر رضا پدیدار، علیرضا کلاهی، سعید تاجیک ، حسن فروزان فرد ، فرشید شکرخدایی از روسای کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی ایران و تهران و همچنین نمایندگان تشکل های تخصصی از انجمن مدیریت کیفیت ایران ،فدراسیون صنعت نفت ، اتحادیه صنایع بازیافت ایران، انجمن توسعه بهره وری ایران جهت 11 شرکت برتر ایران، از جمله گروه صنعتی بارز، پتروشیمی لاله، پلیمر آریا‌ساسول، فولاد هرمزگان جنوب، و سایر شرکت‌ها، در این جشنواره طی یک روز با داوری 33 پروژه موفق ارائه و داوری شد.

این رویداد حرفه ای به عنوان یک فرصت برای ارتقاء بهره‌وری در سطح کشور و افزایش توان رقابتی در محیط کسب و کار معرفی میشود. از بهترین پروژه های جشنواره در مراسم پایانی این مسابقه با اعطای لوح تقدیر و سپاس نامه در تاریخ ۳۰ بهمن قدردانی شد.

شرکت پتروشیمی لاله ، سه پروژه ی تجربیات موفق ارائه کردند که این 3 پروژه به شرح زیر است :
۱.عنوان پروژه: بهبود نگهداری و تعمیرات در راستای افزایش قابلیت اطمینان ( افزایش ساعت کارکرد کمپرسور ثانویه به عنوان قلب تپنده ی واحد  LDPE با فشار 2750 بار)
ارائه دهنده پروژه : سعید صفایی لرکی

۲.عنوان پروژه : تجربه موفق ارزیابی شایستگی مدیران بر مبنای مدل 34000
ارائه دهنده پروژه : صادق ابودوله

۳.عنوان پروژه: مدیریت استراتژیک
ارائه دهنده پروژه: حامد فرهنگ

ایران یاسا :

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، مراسم اختتامیه جشنواره ملی بهره وری که در محل اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران برگزار شد. در ابتدا، شکرخدایی دبیر همایش ملی بهره‌وری گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره و شکل داوری تخصصی آن سخن گفت. وی همچنین در خصوص اهمیت شرکت در جشنواره‌های ملی‌ بهره‌وری در کشور که مقدمه‌ای برای بروز و ظهور جهانی است تبیین کرد.
گفتنی است در این برنامه کارشناسان و مدیران از شرکت‌های پتروشیمی تبریز، پتروشیمی زاگرس، آسیاتک، روغن‌کشی خرمشهر، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و فولاد هرمزگان جنوب در خصوص پروژه‌های برتر جشنواره توضیحاتی ارائه کردند.
در ادامه‌ی این مراسم مهندس علیرضا کلاهی صمدی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران، دکتر قاسمی رئیس مرکز بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی ایران، دکتر پدیدار رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست اتاق بازرگانی ایران، سرکار خانم مهندس آبایی رئیس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، مهندس آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، مهندس بهرام شکوری رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران، و مهندس فرشید شکرخدایی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی ایران در مورد مشکلات پیش‌روی صنایع و عوامل مؤثر بر کاهش بهره‌وری صنایع و معادن و لزوم آموزش کارکنان جهت شکوفایی و توسعه محورهای انسانی ایراد سخن کردند.
در پایان این مراسم، لوح تقدیر جشنواره ملی بهره‌وری در سیزدهمین مسابقه ملی تجربه‌های موفق (برای ارائه تجربه موفق پروژه‌ کاهش هزینه مواد اولیه مورد نیاز تولید) و دو تقدیرنامه (برای ارائه تجربه موفق پروژه تولید شیلنگ گاز استاندارد نوع ۲ و پروژه تولید تایرهای نسل دوم) به نماینده شرکت ایران یاسا اهدا شد.

خبرگزاری ها :

  1. آرمان ملی
  2. اتحادیه ی صادر کنندگان نفت و گاز پتروشیمی
  3. خبرگزاری فارس
  4. ایلنا
  5. اتحادیه ی تولیدکنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران
  6. خبر فارسی
  7. آینه جم
  8. سندیکا ی شرکت های ساختمان سازی ایران
  9. اقتصاد و تجارت
  10. وبسایت رسمی فرشید شکرخدایی
  11. دنیا ی اقتصاد

اطلاعات بیشتر در :

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید