یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهعکساشخاصرکورد ثروتمندترین فردجهان شکسته شد !!!

رکورد ثروتمندترین فردجهان شکسته شد !!!

 

 

ثروتمندترین افراد جهان

 

به گزارش خبرگذاری رتبه آنلاین به نقل از خبرآنلاین در تاریخ 7ژوییه 2021 جف بزوس موسس شرکت امازون رکورد ثروتمندترین فرد جهان با دارایی 211 میلیارد دلار به ثبت رساند.

فهرست میلیاردرهای جهان هر ساله توسط مجله فوربز درماه مارس از سال 1987 تاکنون بروزرسانی میشود.

پس از آنکه ارزش سهام آمازون بیش از ۴ درصد رشد کرد ارزش دارایی های جف بزوس به ۲۱۱ میلیارد دلار رسید.

ارزش سهام آمازونی زمانی رشد چشمگیری را رقم زد که پنتاگون قرارداد محاسبات ابری خود را با مایکروسافت، رقیب آمازون، لغو کرد.

آخرین باری که یکی از ثروتمندان به مبلغ دارایی های جف بزوس نزدیک شده بود بر می گردد به تاریخ ژانویه سال ۲۰۲۱ زمانی که ثروت ایلان ماسک به ۲۱۰ میلیارد دلار رسید؛ در ماه های ابتدایی سال ۲۰۲۱ رقابت تنگاتنگی بین ایلان ماسک و جف بزوس بر سر جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا برقرار بود اما از اواسط ماه مارس جف بزوس با تقویت سهام آمازون توانسته است جایگاه امنی در بین ثروتمندترین ها کسب کند و اختلاف خود را با ایلان ماسک افزایش دهد.

گفتنی است که با وجود استعفا جف بزوس از مقام مدیرعاملی آمازون وی کماکان ۱۱ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد؛ در هفته های اخیر کمی از ارزش سهام های شرکت های بزرگ فناوری کاسته شد و ثروت جف بزوس به ۲۰۵ میلیارد دلار رسید، با این وجود وی کماکان در جایگاه نخست ثروتمندترین ها ایستاده است.

 امازون شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بیزوس، در شهر سیاتل واقع در ایالت واشینگتن تأسیس شد.

این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز، و سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت کرد. شرکت آمازون هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات را توزیع می‌کند که از کتاب، سی‌دی و دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری تا تجهیزات الکترونیکی و وسایل خانگی، کیف، کفش و انواع لباس را در برمی‌گیرد و امروزه از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان به‌شمار می‌آید.

 

 

منبع:خبرگذاری خبرآنلاین،مجله فوربز

نویسنده:سهیلا صمدی

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید