شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهتصویرخوانخودرونامه 28 منتشر شد

خودرونامه 28 منتشر شد

بیست و هشتمین شماره خودرونامه با تصویری از هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و تیتری انتقادی درباره سوءاستفاده از شعار «ما می توانیم» منتشر شد. 


به گزارش رتبه آنلاین از خودرونامه، شعارهایی نظیر «ما می توانیم»، «خودکفایی»، «تولید ملی» و . . . در ادبیات سیاستگذاری اقتصادی ایران طی دهه های گذشته سبب شده تا عملا اقتصاد کشور از چرخه رقابت عقب بماند و نتواند در جامعه جهانی تولید به فعالیت بپردازد.

این موضوع در صنعت خودرو بیشتر دیده می شود و ظرف 4 دهه گذشته با حمایت های کورکورانه از این صنعت، بچه غولی به وجود آمده که هنور قادر به راه رفتن نیست و نمی تواند محصولات خود را در بازاری رقابتی همسو با سایر بزرگان صنعت خودرو دنیا در بازار داخلی عرضه کند.

تبعات چنین تفکری منجر به تولید محصولات کم کیفیت، از رده خارج و با ایمنی پایین شده تا عملا سهم بالایی در آلودگی هوای کلان شهرها داشته باشد.

صنعت خودرو کشور در طول سال های گذشته با حمایت های بی دریغ مسوولان ارشد کشور همراه بوده اما هیچ کدام از این حمایت ها عملا منجر به تولید محصولات رقابتی نشده است. به نظر می رسد وقت آن رسیده تا سیاستگذاران اقتصادی کشور با تجدید نظر در افکار خود، اجازه دهند تا این صنعت خارج از حمایت های تعرفه ای، در کنار بزرگان دنیا راه خودروساز شدن را ادامه داده و محصولاتی را روانه بازار کند که علاوه بر جلب رضایت مصرف کنندگان برای بازار 400 میلیونی منطقه برنامه داشته باشد.

حال سوال اینجاست که آيا وقت آن نرسيده كه دولت با كاهش تعرفه واردات خودرو، اين صنعت را رقابتي كرده يا شجاعانه اعتراف كند كه بدون انحصار و تعرفه درماني توانايي توليد خودرو ندارد؟

ریل گذاری ادغام

در این شماره خودرونامه با بررسی محتوای پیام هاشم یکه زارع به همتای سایپایی خود، موضوع ادغام دو خودروساز بزرگ کشور بررسی شده است.

مدیرعامل ایران خودرو در پیام تبریک خود به مدیرعامل جدید سایپا پیشنهاد داد تا دو شرکت در بخش طراحی و توسعه از توانمندیهای خود استفاده کنند.

به نظر می رسد، تفکر یکی شدن در میان خودروسازان هنوز طرفدار زیادی ندارد و بهتر است تا تصمیم سازان اصلی اقتصاد کشور در این رابطه چاره جویی کرده و با الگوبرداری از دنیا، راهکارهای خود را برای ادغام ایران خودرو و سایپا ارائه دهند.

منظور از ادغام صرفا تغییر نام و لوگو و از بین بردن هویت خودروسازان نیست بلکه غرض آن است تا دوشرکت حتی الامکان به یکدیگر اعتماد داشته و مراکز تحقیق و توسعه و نظام بازاریابی  و کسب و کار خود را در یکدیگر بیامیزند و دانش کسب شده در این زمینه را یکی کنند.

خودرونامه در ادامه نیز به خبرهای کوتاه و مهم صنعت خودرو کشور طی روز یکشنبه پرداخته و آنان را بازنشر کرده است

سلام تايواني

به گزارش خودرونامه، شركت آرمان موتور كوير، از برند تايواني LUXGEN به عنوان جديدترين بازيگر بازار خودرو ايران رونمايي كرد. اولین سری از سدان های این برند تا نوروز سال 97 به دست مشتریان می رسد. قیمت این خودرو با احتساب تعرفه 45 درصدی در محدوده 100 میلیون تومان خواهد بود.

آغاز بکار رسمی نمایشگاه خودرو تهران

به گزارش خودرونامه، بزرگترین و پربازدیدترین نمایشگاه خودرو کشور، بعدازظهر یکشنبه، 5 آذرماه، در شهر آفتاب تهران آغاز بکار خواهد کرد. این نمایشگاه فردا برای خبرنگاران به صورت اختصاصی گشایش خواهد یافت و از روز دوشنبه میزبان عموم مردم خواهد بود. این نمایشگاه در حالی کار خود را آغاز می کند که برخی از برندهای مطرح خودروسازی در کشور در آن غایب هستند. کرمان موتور و ب ام و از غایبان بزرگ این نمایشگاه به شمار می آیند. کرمان موتور، سال گذشته نیز در این نمایشگاه شرکت نکرد.

درخواست برای واقعی کردن قیمت بنزین

به گزارش خودروکار، رئیس انجمن صنفی جایگاه داران بنزین با اشاره به خبرهای غیر رسمی مبنی بر افزایش نرخ بنزین از اواخر سال 96 و اوایل سال 97 گفت:« من و همکارانم در بخش سوخت امیدوار هستیم نرخ بنزین تا پایان امسال و اوایل سال آینده افزایش حداقل 50 درصدی را تجربه کند و قیمت بنزین واقعی شود».

ناصر رییسی فرد افزود: افزایش نرخ بنزین مانع از قاچاق و ناهنجاری های قیمتی می شود. از طرفی دیگر جایگاه های سوختی که از نظر درآمدی و کسب و کارها در تنگنا هستند؛ وضعیت بهتری را تجربه خواهند کرد.

او گفت: حتی اگر قیمت بنزین دوبرابر هم شود، کمتر از یک درصد در سبد خانوار اثر گذار است. این امر مشروط بر اطلاع رسانی صحیح و جلوگیری از ایجاد جو روانی مبنی بر افزایش قیمت سوخت است.

بازگشت فولکس

به گزارش عصر خودرو، فولکس واگن آلمان بزرگترین تولید کننده خودرو جهان پس از ۱۷ سال باهمراهی شرکت ماموت خودرو به بازار خودرو کشور بازخواهد گشت.

قیمت صعودی 2008

خبر خودرو نیز نوشته است: طی هفته گذشته قیمت پژو 2008 با 2 میلیون افزایش به 122 میلیون تومان رسید و اختلاف  قیمت این خودرو در بازار به حدود  19 میلیون تومان رسید که عمده این اختلاف قیمت ناشی از عدم عرضه این خودرو در بازار است.

کاهش سرعت مجاز در جاده ها

تیتر 20 نیز خبر داده که حداکثر سرعت مجاز در آزادراه ها به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، در بزرگراه‌ها از ۱۱۰ به ۱۰۰، در جاده های اصلی از ۹۵ به ۸۵ و در جاد ه های فرعی از ۸۰ به ۷۰ کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.

بازگشت مگان

پرشین خودرو هم نوشته، اولین پارت از رنو مگان های نماینده رسمی رنو فرانسه وارد گمرک کشور شد تا در 6 آذرماه و همزمان با آغاز نمایشگاه خودرو تهران، برای مردم و بازدیدکنندگان رونمایی و معرفی شود.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید