شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیپیش بینی بورس

پیش بینی بورس

بررسی وضعیت بورس امروز و پیش بینی بورس فردا 17 مهرماه 1402

بورس امروز کار خود را با شوک و نگرانی سنگین ناشی از جنگ فلسطین و اسرائیل آغاز کرد. ترس از تشدید این موضوع و درگیر شدن ایران در آن باعث شد تا شاهد صف‌های فروش سنگینی از همان ابتدای معاملات تا انتهای باشیم به طوری که ۹۵ درصد از نمادها کار خود را در محدوده‌های پایین دامنه نوسان روزانه به پایان رساندند. شاخص کل طی معاملات روز یکشنبه کار خود را با یک کاهش ۲.۵۱ درصدی به پایان رساند. همچنین در محدوده ۲.۰۰۱ میلیون واحدی ایستاد. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن شرایط مشابهی داشت و کاهش ۳.۶۷ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد سهام در انتهای بازار امروز عدد ۵۵۳۲ میلیارد تومان را به ثبت رساند و با خروج پول سنگین ۱۵۵۱ میلیارد تومانی همراه بود.

اتفاقات رخ داده در روز گذشته و شروع درگیری سنگین بین فلسطین و اسرائیل، به کلی شرایط بازارهای مختلف را تغییر داد. بازنده این اتفاقات هم تاکنون تنها بورس تهران بوده در حالی که دیگر بازارها افزایش قیمت‌های شدیدی را در مدت کوتاه یک روز تجربه کردند. با این حال اما به نظر می‌رسد که بخش عمده‌ای از این افزایش و ریزش‌ها وابسته به شوک ایجاد شده باشد و در صورت رفع آن، شرایط به روال عادی بازگردد. در ادامه با نگاهی به این موضوعات و مسیر تکنیکالی شاخص کل، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس :

شاخص کل بورس پس از تلاش‌های نافرجامی که در روزها و هفته‌های گذشته برای عبور از مقاومت مهم خود در حوالی ۲.۱۵ میلیون واحدی داشت، امروز با ثبت یک کندل منفی قدرتمند، کف ابر کومو را به سمت پایین شکست. این شاخص بار دیگر به زیر این اندیکاتور رفت تا شرایط برای بررگشت بورس به محدوده‌های بالاتر سخت‌تر شود. اکنون همانطور که در تصویر پیداست، حمایت بعدی شاخص کل بورس در محدوده ۱.۹۴ تا ۱.۹۷ میلیون واحدی است که می‌تواند منطقه امنی برای بازار باشد. اما در صورت شکست این محدوده در روزهای پیش رو، شدت ریزش‌ها طولانی‌تر از قبل خواهد شد.

پیش بینی بورس فردا :

پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز مسیری نزولی داشته باشد البته با شدت کمتری نسبت به روز جاری. با این حال تغییر در وضعیت درگیری فلسطین و اسرائیل در ادامه روز می‌تواند بر روند بورس فردا اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

منبع : فردای اقتصاد

همچنین بخوانید : روند بورس در هفته ی دوم پاییز چگونه بود!

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید