یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزپیش بینی بورس

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس 22 مرداد 1402

اتفاقات هفته گذشته که موجب ایجاد امیدهای زیادی در بازار سهام بود، در شروع هفته جدید نتوانست به افزایش تقاضا در بازار منجر شود. به نظر می‌رسد که نگرانی از کاهش بیشتر قیمت دلار اجازه تداوم روند مثبت هفته گذشته را به بورس تهران نداد. طی روز جاری نزدیک به ۹۰ درصد نمادها در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۲ درصدی همراه شد. با از دست دادن دوباره کانال ۲ میلیون واحدی، به حدود ۱.۹۸۹ میلیون رسید. شاخص هم‌وزن نیز که امروز شرایط سخت‌تری را نسبت به شاخص کل تجربه می‌کرد، کاهش ۲.۷۱ درصدی را در ارتفاع خود به ثبت رساند. روند ارزش معاملات خرد سهام نیز با ثبت عدد ۴۷۵۶ میلیارد تومانی نشان داد که همچنان رونق خاصی در بورس تهران شکل نگرفته. این موضوع با خروج پول ۱۱۴۶ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی همراه بود. این روند ها در پیش بینی بورس تاثیر خواهد داشت.

تحولات سیاسی و اقتصادی در انتهای هفته گذشته که با کاهش نزدیک به ۸۰۰ تومانی در قیمت دلار بازار آزاد همراه بود، یکی از محرک‌های اصلی بورس تهران را هدف قرار داد. موجب شد که بازار سهام بار دیگر با جو منفی سنگینی روبرو شود. حصول توافق در سطح بین‌المللی می‌تواند در میان مدت و بلندمدت برای بورس تهران عایدی‌های بسیار مثبتی داشته باشد. اما به نظر می‌رسد که در کوتاه‌مدت این بازار را با شوک منفی همراه می‌کند. اتفاقات بازار امروز نیز تاییدی بر همین موضوع بود. در ادامه با بررسی تحولات اخیر و نگاهی به وضعیت تکنیکالی شاخص کل، به پیش بینی بورس امروز خواهیم پرداخت.

پیش بینی بورس :

ثبت کندل منفی قدرتمند بورس امروز موجب شد که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در نمودار تکنیکالی خود برای دومین بار خط روند میان‌مدت خود را به سمت پایین بشکند و فشار مضاعفی بر معاملات ایجاد کند. با این حال هنوز نمی‌توان برای کاهش شدید نتیجه‌گیری کرد. زیرا در در محدوده ۱.۹۵ تا ۱.۹۷ میلیون واحدی، حمایتی وجود دارد که طی چند وقت اخیر بارها بورس را به روند صعودی برگرداند. حال باید دید که آیا بورس فردا با برخورد به این محدوده می‌تواند در روزهای آینده رشد دوباره‌ای را تجربه کند یا خیر.

بورس 22 مرداد 1402
بورس 22 مرداد 1402

منبع : فردای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید