پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبراستانداردسازی خانه‌های تاریخی برای اقامت توریست‌ها

استانداردسازی خانه‌های تاریخی برای اقامت توریست‌ها


معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: به منظور بهبود رتبه ایران در حوزه گردشگری استانداردسازی هتل‌ها و خانه‌های تاریخی که امکان اقامت گردشگران خارجی در آنها وجود دارد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، سودابه یحیی‌زاده در حاشیه اجلاس بین‌المللی کمیته گردشگری و خدمات وابسته، اظهار کرد: خوشبختانه ایران در سال‌های گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه استانداردسازی انجام داده و یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که ما تلاش می‌کنیم در رابطه با آن شاخص‌های کشور را بهبود ببخشیم، حوزه گردشگری است.

به گفته وی، در اجلاسی که امروز در تهران آغاز بکار کرد نظام‌مند کردن ارائه خدمات گردشگری با حضور نمایندگان چند کشور پیگیری می‌شود تا بتوان محتوای فنی و خدماتی ارائه شده از سوی هتل‌های ایرانی را به روز و استاندارد کرد.

معاون سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه چهار کشور در اجلاس تهران شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: در ابتدا بنا بود نمایندگان شش کشور حضور پیدا کنند که در نهایت این اجلاس کار خود را با نمایندگان اسپانیا، بلغارستان، پرتغال و کره جنوبی آغاز کرد. نمایندگان این کشورها اطلاعات مربوط به کشورهایشان را در این اجلاس ارائه می‌کنند و تلاش می‌شود با بررسی تمام جوانب کار، اقدامات لازم برای بهبود سطح استاندارد در هتل‌ها و خانه‌های سنتی ایران فراهم شود.

یحیی‌زاده با بیان اینکه امروز جایگاه ایران در شاخص استاندارد بین‌المللی جایگاه مناسبی است، تصریح کرد: ما امروز از بین ۱۶۳ کشور در شاخص ایزو، رتبه ۲۱ را به دست آورده‌ایم. در هیات اصلی ایزو نیز که تنها ۱۵ کشور حضور دارند، ایران یکی از اعضای این کمیته به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با حضور در این کمیته ما تلاش کرده‌ایم حضور فعال خود در عرصه استاندارد را گسترش دهیم و به این وسیله طرح‌های ایران و شاخص‌های مدنظر کشور را ارائه کرده و آنها را بهبود ببخشیم. گردشگری یکی از حوزه‌های زیرمجموعه این مبحث است و امیدواریم در جریان اجلاس فعلی شرایط برای پیگیری این شاخص نیز فراهم شود.

در اجلاسی که صبح امروز افتتاح شد پیام نیره پیروزبخت – رئیس سازمان ملی استاندارد ایران – نیز خطاب به مهمانان خارجی و نمایندگان دستگاه‌های داخلی قرائت شد.

در این صحبت‌ها به درآمد ۱.۷ تریلیون دلاری صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۸ اشاره شد و با توجه به نقش مهم ایران در جاذبه‌های گردشگری منطقه، از اهمیت توسعه صنعت توریسم در ایران گفته شد. بر اساس صحبت‌های پیروزبخت یکی از اصلی‌ترین مسائلی که سازمان استاندارد آنها را پیگیری می‌کند، بهبود سطح کیفی خدمات ارائه شده از سوی ایران در حوزه گردشگری است که قطعا در اجلاس جاری سهم قابل توجهی را به خود اختصاص خواهد داد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید