جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبرخواندنی‌هاتبدیل خانه حاج‌‌آقا‌علی رفسنجان به هتل چهارستاره

تبدیل خانه حاج‌‌آقا‌علی رفسنجان به هتل چهارستاره

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در حاشیه بازدید از خانه حاج‌آقا‌علی رفسنجان، از پایان کار مرمت و بازسازی این بنای تاریخی خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین از چمدان: محمود وفایی مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: «در حال حاضر خانه حاج‌آقا‌علی رفسنجان در مرحله تجهیز برای تبدیل به یک هتل چهارستاره قرار دارد و مقدمات فرایند مستندسازی پرونده آن برای ثبت در فهرست میراث جهانی نیز آغاز شده است.
او با قدردانی از نگاه ویژه استاندار کرمان به اماکن تاریخی این استان افزود: خوشبختانه با حمایت‌های بی‌دریغ مقام عالی دولت در استان، در مدت چهار سال اخیر شاهد زنده‌سازی و نجات بسیاری از آثار تاریخی از خطر ویرانی کامل بودیم.
وفایی با بیان اینکه باغ فتح‌آباد و خانه حاج‌آقا‌علی رفسنجان با پیگیری استاندار کرمان و مشارکت اداره‌کل اوقاف استان و بنیاد توسعه موقوفات کرمان از یک بنای مخروبه به بناهایی زیبا و ماندگار تبدیل شدند، تصریح کرد: خوشبختانه هرگونه فعالیت مرمتی در این آثار با نظارت دقیق کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان انجام گرفت.
او با اشاره به برخی انتقادها در خصوص نحوه مرمت یا برخی تغییرات و مداخلات در جریان عملیات بازسازی بناهایی از قبیل باغ فتح‌آباد و خانه حاج‌آقا‌علی رفسنجان، افزود: بدون شک انجام برخی تغییرات در جریان مرمت بناهای تاریخی با توجه به موضوع  کاربری آن‌ها در آینده اجتناب‌ناپذیر است، اما با همه این شرایط، مداخلات و تغییراتی برای میراث‌فرهنگی قابل‌قبول است که به اصل بنا و معماری آن لطمه نزند و  قابل بازگشت باشند که این موضوع در خصوص بناهای فوق رعایت شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در خصوص زمان دقیق افتتاح خانه (هتل) حاج‌آقا‌علی رفسنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار مرمت بنا پایان یافته و در مرحله تجهیز برای تبدیل به یک هتل ۴ستاره قرار دارد که امیدواریم در سفر استانی رئیس‌جمهوری به کرمان به‌طور رسمی افتتاح شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید