شنبه 22 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهری۱۰کشور رتبه‌دار صادرات در جهان

۱۰کشور رتبه‌دار صادرات در جهان

فاطمه یحیی|شورهای بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که شهرت زیادی در صنعت صادرات دارند. برخی از کشورها محصولات بسیار ضروری را تولید می‌کنند و آنها را به کشورهای نیازمند به این محصولات صادر می‌کنند. اقتصاد یک کشور در نتیجه صادرات بیشتر و بیشتر است که رونق می‌یابد. کشورهای زیادی هم وجود دارند که به صادرات در میزان انبوه می‌پردازند.

به گزارش رتبه، همه کشورهای دنیا محصولی را صادر یا وارد می‌کنند. صادرات در میزان انبوه به شدت اقتصاد یک کشور را افزایش می‌دهد. در این نوشتار ۱۰ بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان را می‌شناسیم.

به گزارش رتبه آنلاین از سایت بازده، کشورهای صادرکننده بسیار زیادی در دنیا وجود دارند. صادرات یک محصول بین یک کشور و کشوری دیگر انجام می‌شود و موجب رشد و رونق اقتصاد یک کشور می‌شود. اصلی‌ترین هدف صادرات رسیدن به ثبات و پایداری اقتصادی است. در ادامه به بررسی ۱۰ بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان در سال ۲۰۱۸ می‌پردازیم.

۱۰. انگلستان

انگلستان یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده دنیا در سال ۲۰۱۸ است. رتبه ششم بزرگترین اقتصاد دنیا به کشور انگلستان تعلق دارد. تولید ناخالص داخلی انگلستان هم در بخش خرید و هم برابری قدرت خرید در رتبه ۲۲ جهانی قرار دارد. اصلی‌ترین محصولات صادراتی این کشور عبارتند از: کالاهای تولیدی، مواد شیمیایی، مواد غذایی، تنباکو و نوشیدنی. کشورهای آلمان و ایالات متحده شرکای صادراتی انگلستان هستند. هلند، فرانسه، جمهوری ایرلند و بلژیک نیز شرکای صادراتی مهمی برای کشور انگلستان به شمار می‌روند. به همین دلیل است که انگلستان در رتبه دهم این فهرست قرار گرفته است.

برترین کشورهای صادرکننده ۹: روسیه

بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان, روسیه

روسیه یکی از بزرگترین کشورهای صادراتی در دنیا به شمار می‌رود. روسیه هشتمین کشور بزرگ دنیا از لحاظ اقتصادی محسوب می‌شود. در این کشور فلزات گرانبها، سوخت فسیلی از جمله نفت و گاز طبیعی فراوان وجود دارد. روسیه همچنین توانست از بحران مالی جهانی جان سالم به در ببرد. اصلی‌ترین محصولات صادراتی روسیه عبارتند از نفت خام و محصولات نفتی، گاز طبیعی، انواع فلز، چوب و فرآورده‌های چوبی، مواد شیمیایی، محصولات تولیدی، سخت افزارهای نظامی و سلاح‌های نظامی. به همین دلیل این کشور در رتبه نهم در فهرست ۱۰ بزرگترین کشور صادرکننده دنیا قرار گرفته است.

۸. ایتالیا

بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان, ایتالیا

نهمین اقتصاد بزرگ دنیا به کشور ایتالیا تعلق دارد. ایتالیا از زیرساخت‌های بسیار متنوع و همچنین اقتصاد صنعتی بسیار متنوعی برخوردار است. صادرات اصلی ایتالیا عبارت است از محصولات مهندسی، پارچه و پوشاک، مواد تولیدی، وسایل نقلیه موتوری، تجهیزات حمل‌ونقل، مواد شیمیایی، مواد غذایی، انواع نوشیدنی، تنباکو، مواد معدنی و فلزات غیر آهنی. اصلی‌ترین شرکای صادراتی ایتالیا عبارتند از آلمان، ایالات متحده امریکا، فرانسه، اسپانیا، انگلستان و سوئیس. از این روی ایتالیا دررتبه هشتم در فهرست ۱۰ کشور صادراتی برتر دنیا قرار گرفته است.

۷. هلند

بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان, هلند

هلند یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده دنیا است. اقتصاد این کشور در رتبه‌بندی جهانی جایگاه هفدهم را به خود اختصاص داده است. اقتصاد هلند در نتیجه بحران مالی با رکود مواجه شد. هلند کشوری است که به خوبی شناخته شده است و از بورس سهام خوبی برخوردار است. اصلی‌ترین محصولات صادراتی این کشور عبارتند از ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، سوخت و مواد غذایی. شرکای صادراتی اصلی هلند عبارتند از آلمان، بلژیک، فرانسه، انگلستان و ایتالیا. به همین دلیل هلند در رتبه هفتم از ۱۰ کشور بزرگ صادرکننده دنیا قرار گرفته است.

۶. کره جنوبی

بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان, کره جنوبی

کره جنوبی ششمین کشور صادرکننده بزرگ دنیا به شمار می‌رود و اقتصاد این کشور در رتبه‌بندی جهانی جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داده است. اصلی‌ترین محصولات صادراتی کره جنوبی عبارتند از تجهیزات وسایل نقلیه موتوری، فولاد، کامپیوتر، کشتی و پتروشیمی. کشورهای چین، ایالات متحده امریکا و ژاپن اصلی‌ترین شرکای صادراتی این کشور به شمار می‌روند. به همین دلیل است که کره جنوبی در رتبه ششم از فهرست ۱۰ کشور صادرکننده بزرگ دنیا قرار گرفته است.

۵. فرانسه

بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان, فرانسه

فرانسه یکی از بزرگترین صادرکنندگان دنیا است و در رتبه پنجمین کشور برتر جهان از لحاظ اقتصادی قرار گرفته است. فرآورده‌های کشاورزی، ماشین‌آلات، حمل‌ونقل، هواپیما، پلاستیک، مواد شیمیایی، مواد پتروشیمی، آهن، فولاد، انواع نوشیدنی و لوازم الکترونیکی اصلی‌ترین محصولات صادراتی این کشور به شمار می‌روند. اصلی‌ترین شرکای صادراتی فرانسه عبارتند از آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، انگلستان، ایالات متحده امریکا و هلند. فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده در جهان است. از این روی این کشور رتبه پنجم در فهرست ۱۰ کشور برتر صادرکننده دنیا را به خود اختصاص داده است.

۴. ژاپن

بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان, ژاپن

اقتصاد ژاپن در رتبه سوم جهانی قرار گرفته است و بیشترین صنایع الکترونیکی دنیا به کشور ژاپن متعلق است. مهم‌ترین محصولات صادراتی ژاپن عبارتند از اجسام نیمه هادی، وسایل نقلیه موتوری، آهن و فولاد، قطعات خودرو، مواد پلاستیکی و ماشین‌آلات تولید برق. چین، ایالات متحده امریکا، استرالیا، عربستان صعودی، امارات متحده عربی و کره جنوبی اصلی‌ترین شرکای صادراتی کشور ژاپن محسوب می‌شوند. ژاپن در رتبه چهارم از فهرست ۱۰ کشور برتر صادرکننده دنیا قرار گرفته است.

۳. ایالات متحده امریکا

بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان, ایالات متحده

ایالات متحده امریکا سومین کشور صادر‌کننده بزرگ دنیا است و بزرگترین اقتصاد دنیا به این کشور تعلق دارد. گفته می‌شود که ایالات متحده امریکا کشوری موفق است و از زیرساخت هایی بهره‌مند است که به خوبی توسعه یافته‌اند. کالاهای سرمایه ای، مواد و تجهیزات صنعتی، سوخت، تولیدات نفتی، هواپیما و تجهیزات مرتبط با آن مهم‌ترین محصولات صادراتی این کشور به شمار می‌روند. باین ترتیب این کشور در رتبه سوم از بین ۱۰ کشور صادرکننده برتر دنیا قرار گرفته است.

برترین کشورهای صادرکننده ۲: آلمان

بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان, آلمان

آلمان دومین کشور صادرکننده بزرگ دنیا به شمار می‌رود و اقتصاد آن در رتبه چهارم جهانی قرار گرفته است. همچنین آلمان بزرگترین اقتصاد در سرتاسر اروپا را به خود اختصاص داده است. لیگنیت ( زغال قهوه ای) و نمک پتاسیم به وفور در این کشور یافت می‌شود. تعداد منابع موجود در این کشور چندان زیاد نیست اما آلمان از همین منابع اندک به درستی بهره‌برداری می‌کند. وسایل نقلیه موتوری، ماشین‌آلات، مواد شیمیایی، کامپیوتر، لوازم الکترونیکی، تجهیزات الکتریکی، مواد پیتروشیمیایی، فلزات، تجهیزات حمل‌ونقل، مواد غذایی، پارچه و منسوجات، لاستیک و تولیدات پلاستیکی مهم‌ترین محصولات صادراتی این کشور هستند. اصلی‌ترین شرکای صادراتی آلمان عبارتند از ایالات متحده امریکا، هلند، انگلستان، ایتالیا، چین، استرالیا، بلژیک و سوئیس. این کشور رتبه دوم از ۱۰ کشور صادرکننده برتر دنیا را به خود اختصاص داده است.

برترین کشورهای صادرکننده ۱: چین

بزرگترین و برترین کشورهای صادرکننده جهان, چین

چین بزرگترین کشور صادرکننده دنیا به شمار می‌رود و در رتبه دوم اقتصاد جهانی قرار گرفته است. چین کشوری است که نرخ صادرات آن از وارداتش بیشتر است. مهم‌ترین محصولات صادراتی کشور چین عبارتند از دستگاه‌های الکتریکی، ماشین‌آلات مخصوص پردازش اطلاعات، پوشاک، پارچه و منسوجات، فولاد، آهن، تجهیزات نوری و پزشکی. ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده امریکا، آلمان و استرالیا اصلی‌ترین شرکای صادراتی این کشور به شمار می‌روند. باین ترتیب کشور چین در رتبه نخست از ۱۰ کشور صادرکننده برتر دنیا قرار می‌گیرد.

کشورهای زیادی در دنیا وجود دارد که با هدف صادرات و کسب درآمد به تولید محصولات بیشتری می‌پردازند. کشورهایی که میزان صادرات آنها بیشتر است، از جایگاه اقتصادی بهتری نیز برخوردار هستند. کشورهای زیادی در دنیا هستند که منابع مناسبی در اختیار ندارند اما از منابع موجود خود به شیوه‌ای درست بهره‌برداری می‌کنند. یک کشور باید به منظور بالابردن سطح اقتصادی خود از منابع موجود به درستی استفاده کرده و با هدف صادرات به تولید بیشتر بپردازد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید