چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهری۱۵ شهر رتبه دار جهان در کثیفی و آلودگی

۱۵ شهر رتبه دار جهان در کثیفی و آلودگی

آلودگی یکی از خطرناک‌ترین مشکلاتی است که دنیای امروز با آن دست به گریبان است. آلودگی آب موجب کمبود آب سالم نوشیدنی می‌شود. آلودگی هوا به مشکلات سلامتی و آسیب‌های اکوسیستم منجر می‌شود. آلودگی صوتی نیز باعث آسیب رساندن به محیط و ترساندن حیوانات می‌شود. آلودگی خاک نیز می‌تواند به آلوده شدن آب منجر شود که باعث بروز مشکلات سلامتی جدی خواهد شد.

به گزارش رتبه آنلاین، سایت بازده قصد دارد در این نوشتار شما را با ۱۵ کثیف ترین شهرهای جهان آشنا کند. در سفرهای خودتان مراقب مقصدی که انتخاب می‌کنید باشید تا از بیماری و آلودگی در امان باشید.

۱. بندر هارکورت در نیجریه

به گزارش پایگاه نشنال “فرودگاه بین‌المللی بندر هارکورت نیجریه اخیرا به‌عنوان بدترین فرودگاه جهان انتخاب شده است.” طبق توضیح آن‌ها، کارکنان فرودگاه کمک‌رسان نیستند و کاملا بی‌فایده هستند. صندلی کافی در فرودگاه وجود دارد. سیستم تهویه هوا خراب است و سالن‌های ورودی، یک چادر هستند. این فرودگاه در مقایسه با شهر، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. مردمی که بندر هارکورت زندگی می‌کنند در معرض مخاطرات جدی سلامتی قرار دارند زیرا پساب زباله‌ها آب رودخانه را آلوده کرده است.

کثیف ترین شهرهای جهان, لواندا در آنگولا

۲. لوآندا در آنگولا

لوآندا به‌عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا شناخته شده است،‌ ولی تا به این شهر سفر نکنید باورتان نمی‌شوید در فهرست کثیف ترین شهرهای جهان قرار دارد. اکثر ساکنین لوآندا، آب خطرناکی می‌آشامند. به گزارش خبرگزاری آیرین “آنگولا آمار بالایی در شیوع وبا دارد”.

کثیف ترین شهرهای جهان, لومه در توگو

۳. لومه در توگو

لومه پایتخت توگو است این کشور در غرب آفریقا قرار دارد. ساکنین لومه در معرض ریسک جدی سلامتی و بهداشت قرار دارند. بسیاری از ساکنین لومه از بیماری‌های عفونی منتقل شده از طریق آب رنج می‌برند زیرا به آب تمیز دسترسی ندارند، و آب آشامیدنی آن‌ها از مناطق آلوده می‌آید. مسائل مربوط به سیستم دفع فاضلاب نیز با مشکلات سلامتی این منطقه در ارتباط است.

کثیف ترین شهرهای جهان, مسکو در روسیه

۴. مسکو در روسیه

اگر به مسکو سفر می‌کنید نفس‌تان را در سینه حبس کنید زیرا آلودگی هوای مسکو ممکن است مشکلات جدی سلامتی برای شما ایجاد کند. تعداد زیاد خودروها و کارخانجات باعث تشدید این مشکل می‌شود و سلامت کلی ساکنین این شهر را به خطر می‌اندازد.

کثیف ترین شهرهای جهان, دهلی نو در هند

۵. دهلی نو در هند

دهلی نو یکی دیگر از کثیف ترین شهرهای جهان دچار ازدیاد بیش از حد جمعیت است. ادرار کردن در اماکن عمومی، ریختن و انباشت زباله در اطراف جاده‌ها شایع است. ساختمان‌های مسکونی نیز فاصله زیادی با استاندارد دارند. اکثر هتل‌ها تاریک، کثیف و سرد هستد و حوله‌ها کثیف هستند.

کثیف ترین شهرهای جهان, دارالسلام در تانزانیا

۶. دارالسلام در تانزانیا

دارالسلام یکی از کثیف ترین شهرهای آفریقا است. مراقب باشید به ساحل کوکو نزدیک نشوید، این ساحل غرق در زباله و مملو از جلبک است. کیفیت آب در این شهر با شنا کردن در فاضلاب خام و تصفیه نشده قابل مقایسه است. این شهر مأمن کلاغ‌های سیاهی است که باعث از بین رفتن دیگر گونه‌های پرندگان در این شهر شده است، مرغ و خروس‌ها نیز در امان نیستند.

کثیف ترین شهرهای جهان, بغداد در عراق

۷. بغداد در عراق

ساکنین بغداد، به آب بی‌کیفیتی دسترسی دارند که باعث شده است این شهر در میان کثیف ترین شهرهای جهان قرار بگیرد. بیماری‌های منتقله آب در میان مردم شایع است و به مشکلات سلامتی و بیماری‌های جدی می‌انجامد.

کثیف ترین شهرهای جهان, بمبئی در هند

۸. بمبئی در هند

آلودگی هوا در بمبئی در حد خطرناک است. ساکنین این شهر از خدمات ضعیف دفع زباله و آب بسیار بد رنج می‌برند. نیازی به گفتن نیست که این شهر به شدت پر سر و صدا است.

کثیف ترین شهرهای جهان, آدیس آبابا در اتیوپی

۹. آدیس آبابا در اتیوپی

آدیس آبابا پایتخت اتیوپی است و با یکی از بدترین مشکلات بهداشتی دنیا مواجه است. بسیاری از مردم به توالت بهداشتی دسترسی ندارند. این موضوع باعث شده است فاضلاب در محیط پخش شود که در نهایت به افزایش نرخ مرگ و میر نوزادان، بیماری‌های عفونی و پایین آمدن سن امید به زندگی منجر شده است.

کثیف ترین شهرهای جهان, پورتو پرنس در هائیتی

۱۰. پورتو پرنس در هائیتی

پورتو پرنس با رشد جمعیت مواجه است و به این ترتیب تقاضا برای آب تمیز و دفع فاضلاب افزایش می‌یابد. تنها ۷ درصد از زباله‌های این شهر توسط بخش خدمات دولتی جمع‌آوری می‌شود و به گزارش وزارت محیط زیست این شهر روزانه ۵،۰۰۰ تن زباله تولید می‌کند.

کثیف ترین شهرهای جهان, مکزیکو سیتی در مکزیک

۱۱. مکزیکو سیتی در مکزیک

مکزیکو سیتی به‌خاطر ترافیک همیشگی و آلودگی هوایش شناخته شده است. به گفته‌ی وبگاه وومن‌فیتنس، “به گفته‌ی شخصیت‌های دولتی ده‌ها هزار نفر به‌خاطر مشکلات سلامتی مرتبط با سموم موجود در هوا به مرگ زودرس مبتلا می‌شوند”.

کثیف ترین شهرهای جهان, آنتاناناریوو در ماداگاسکار

۱۲. آنتاناناریوو در ماداگاسکار

آنتاناناریو پایتخت ماداگاسکار است. ساکنین این شهر از آلودگی ناشی از صنعتی شدن و جنگل‌زدایی رنج می‌برند. تعداد ساکنین این شهر مرتبا در حال افزایش است و این شهر با مشکلات جدی برای رفع نیازهای بهداشتی شهروندان روبرو است. در حال حاضر آب آلوده است و سیستم دفع فاضلاب بسیار ضعیف عمل می‌کند.

کثیف ترین شهرهای جهان, داکا در بنگلادش

۱۳. داکا در بنگلادش

داکا یکی دیگر از کثیف ترین شهرهای جهان است که بسیار پرجمعیت و آلوده است. به گزارش پایگاه اینترنتی aqicn “باید نگران کیفیت هوا در داکا بود، زیرا بنگلادش در میان ۱۷۸ کشور دنیا رتبه ۱۶۹ را در شاخص عملکرد محیطی کسب کرده است”.

کثیف ترین شهرهای جهان, باکو در آذربایجان

۱۴. باکو در آذربایجان

غالبا از باکو به‌عنوان “شهر سیاه” یاد می‌شود زیرا در میان میادین نفتی واقع شده است که باعث شده این منطقه در حصر چاه‌ها و پالایشگاه‌ها باشد. باکو بسیار آلوده است و وضعیت بهداشتی بسیار ضعیفی دارد.

کثیف ترین شهرهای جهان, کراچی در پاکستان

۱۵. کراچی در پاکستان

کراچی تحت تأثیر مسائل محیطی زیادی، از جمله آلودگی و دفع ضعیف پسماند، قرار دارد. مواد شیمیایی موجود در هوا خطراتی را برای سلامت ساکنین ایجاد می‌کند. بیماری‌های منتقله‌ی آب نیز شایع است. آلودگی خاک، آلودگی صوتی و آلودگی رادیواکتیو در کراچی بسیار بالا است.

منبع: theactivetimes

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید