جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریگرانی آب و برق پرمصرف‌ها تا پایان سال

گرانی آب و برق پرمصرف‌ها تا پایان سال

افزایش تعرفه آب و برق پرمصرف‌ها تا پایان سال اعمال می‌شود/ اصلاح الگوی مصرف، کشور را بیمه و ایمن‌ می‌کند

اردکانیان با اعلام اینکه افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف تا پایان سال اعمال می‌شود بر لزوم پیاده‌سازی بیانیه گام دوم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: توجه به فرهنگ مصرف یکی از زمینه‌های بیمه و ایمن‌سازی کشور است. 

رضا اردکانیان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه‌ بین المللی انرژی‌های تجدید پذیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال علاوه بر 60 شرکت داخلی 9 شرکت خارجی از شش کشور دنیا در نمایشگاه حضور دارند.
وی درباره افزایش عوارض برق از هشت به10 درصد گفت: در لایحه تقدیمی بودجه در مجلس در بخش تجدیدپذیر امیدواریم سال 98 سال شکوفایی مجدد نیروگاه‌های تجدیدپذیر باشد و با توجه به ظرفیت وسیعی که در کشور داریم و امکاناتی که برای صادرات فراهم شده سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی بتوانند از زیربناهای فراهم شده در کشور استفاده کنند.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برای تولید یا فروش برق به وزارت نیرو یا صادرات به کشورهای همسایه منابع مالی تا حدی در شرایط بهتری قرار دارد و برنامه داریم که شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت ادامه دهند.
وی درباره تخصیص 50-50 عوارض برق روستایی و تجدیدپذیرها گفت:‌ هنوز در این رابطه تفکیک ضروری صورت نگرفته و منتظر ابلاغ قانون بودجه هستیم.
اردکانیان همچنین درباره افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها اظهار داشت: قطعاً افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف تا پایان سال اعمال می‌شود.
وی همچنین درباره بیانیه گام دوم رهبری تصریح کرد: این بیانیه مخاطبان وسیعی در دولت و خارج از دولت دارد که نیازمند زمان برای تجزیه، تحلیل و تبدیل به برنامه اجرایی است.
وی افزود: یکی از اصلی‌ترین فرازها که مخاطب آن وزارت نیرو است علاوه بر ظرفیت‌سازی برای بکارگیری نیروهای جوان، توجه به فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف است.
وی تاکید کرد: موضوعات یاد شده یکی از زمینه‌هایی است که هر قدر کار کنیم به نوعی بیمه و ایمن‌سازی کشور است.
وی یادآور شد: باید بپذیریم در زمینه انتخاب و استقرار الگوهای مصرف به اندازه سایر بخش‌ها پیشرفت نداشته‌ایم ولی زمینه فراهم است. این بیانیه توجه جدی به این موضوع دارد امیدواریم در همه بخش‌ها به ویژه آب و انرژی بتواند موجب حرکت وسیع و پر دامنه شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید