جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبرخواندنی‌هاچطور آبلیموهای تقلبی را تشخیص بدهیم؟

چطور آبلیموهای تقلبی را تشخیص بدهیم؟

با آغاز فصل تابستان و بازار میوه‌های رنگارنگ و محصولات تهیه شده از آنها پر رونق است.

به گزارش رتبه آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان ؛ تولیدکنندگان با استفاده از عنوان‌های مختلف مانند محصولات ارگانیک و خانگی، اطمینان خریداران به محصولات ظاهراً سالم آنها جلب می کنند، موضوعی که در عرضه آبلیموهای سنتی و صنعتی خود را بخوبی نشان می‌دهد.

استفاده از محصولاتی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند خطر به‌مراتب کمتری نسبت به استفاده از محصولات خانگی دارند چرا که این محصولات حداقل اطلاعات لازم برای ردیابی محصولات دارای مشکل را به مصرف‌کنندگان و مسئولان بهداشت می‌دهند.
پاستوریزاسیون صنعتی تحت شرایط کاملاً کنترل شده علاوه بر این‌که محصول را ایمن و عاری از هرگونه میکروارگانیسم می‌کند، به همراه نگهدارنده‌های مجاز، مدت زمان نگهداری محصول را افزایش می‌دهد.
مراحل فیلتراسیون و هموژنیزاسیون در تولید صنعتی آبلیمو از اهمیت زیادی برخوردارند و دلیل اصلی ظاهر شفاف و فاقد کدورت و پالپ آبلیموهای صنعتی، استفاده از این فناوری های پیشرفته در کارخانجات است. در حالی که تصور عموم بر این است که آبلیموی فاقد پالپ، خاصیت چندانی ندارد.
طبق استاندارد ملی آبلیمو، این محصول یا با فشردن طبیعی میوه یا از رقیق کردن کنسانتره لیمو با آب تهیه می‌شود.
علاوه بر کنسانتره طبیعی، کنسانتره‌های سنتزی و بسیار ارزان لیمو نیز در حال حاضر در بازار کشور به سهولت در دسترس است .
فرآیند تولید صنعتی آبلیمو به دلیل کنترل دقیق شرایط عملیاتی واکنش‌هایی که منجر به تغییر رنگ آبلیمو را به تاخیر می‌اندازد. انجام این واکنش‌ها با افزایش دمای نگهداری، حضور اکسیژن در بسته و نگهداری در معرض نور تسریع می‌شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید