جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبرتلاش ایران برای ارتقای روابط بغداد و اربیل

تلاش ایران برای ارتقای روابط بغداد و اربیل

سفیر ایران در عراق گفت تهران در جهت اینکه روابط اقلیم و بغداد روابطی سازنده و مفید باشد، تلاش می‌کند. ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق که برای دیدار با مقامات کردستان عراق در راس هیاتی به استان سلیمانیه سفر کرده است، در جریان این سفر با ملا بختیار رئیس دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، جانشین منطقه کردستان عراق و همچنین برهم صالح معاون اسبق نخست‌وزیر عراق دیدار کرد.

به گزارش رتبه آنلاین، این دیپلمات ایرانی در سخنانی در ارتباط با این دیدارها تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دوست تمام ملت عراق از جمله کرد، عرب، شیعه و سنی است و ما در جهت اینکه روابط اقلیم و بغداد روابطی سازنده و مفید باشد، تلاش می‌کنیم. قرار است سفیر ایران در عراق همچنین منطقه اربیل کردستان عراق سفر کند و در جریان این سفر با تعدادی از مقامات اربیل و همچنین احزاب کرد فعال در این منطقه دیدار و رایزنی داشته باشد.

روابط تاریخی ایران و اقلیم کردستان

همزمان، معاون پیشین نخست‌وزیر عراق از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم کردستان عراق تقدیر و تشکر کرد. برهم صالح رئیس ائتلاف دموکراسی و عدالت عراق در دیدار با ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با تقدیر از حمایت‌های ایران از مردم کردستان عراق در شرایط سخت گفت: ایران و کردستان عراق به‌عنوان دو همسایه و دوست تاریخی منافع مشترکی با هم دارند. او در این دیدار با بیان اینکه «امیدواریم مشکلات میان اقلیم کردستان و بغداد به‌زودی حل شود»، افزود: ما خواهان تقویت روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

منبع : دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید