جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبرافزایش ۶ درصدی نابرابری در امریکا

افزایش ۶ درصدی نابرابری در امریکا

سهم ۹۰ درصد فقیرتر مردم آمریکا از کل دارایی های این کشور در سال ۲۰۱۶ به ۲۲.۸ درصد رسیده درحالیکه این سهم در سال ۲۰۰۷ برابر با ۲۸.۵ درصد بوده است. بر این اساس سهم این قشر از ثروت کل جامعه حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از پایگاه خبری اقتصادمقاومتی؛ اخیرا تحقیقاتی در مورد میزان دارایی افراد جامعه آمریکا انجام داده که نشان میدهد وضعیت نابرابری ثروت در بین مردم آمریکا درحال وخیم تر شدن است.

طبق این گزارش در حال حاضر در آمریکا دارایی خانواده های ثروتمند به طور میانگین ۷۵ برابر دارایی خانواده های کم درآمد است. این درحالیست که این نسبت در سال ۱۹۸۹ میلادی برابر ۲۸ بوده و در سال ۲۰۰۷ نیز برابر ۴۰ بوده است.

بر این اساس چنانچه به جای مقادیر اسمی دارایی ها، مقادیر واقعی و با لحاظ تورم در نظر گرفته شود،  در فاصله سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ میلادی دارایی هر خانواده ثروتمند آمریکایی به طور متوسط ۷۰ هزار دلار افزایش یافته و به بیش از ۸۱۰ هزار دلار رسیده است. در حالیکه میزان دارایی خانواده های فقیر تر در آمریکا در این مدت حدود ۸ هزار دلار کاهش یافته و به ۱۰ هزار ۸۰۰ دلار رسیده است.

طبق این گزارش در سال های اخیر وضعیت اقتصادی مردم آمریکا روبه رشد بوده اما در این زمینه نیز میزان رشد درآمد و دارایی های خانواده های ثروتمند بسیار بیشتر از خانواده های کم درآمد و فقیرتر بوده است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۳ میلادی مجموع دارایی های خانواده های کم درآمد در آمریکا بدون احتساب تورم به طور میانگین ۱۶ درصد افزایش یافته درحالیکه دارایی های خانواده های ثروتمند در این مدت بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

این آمار نشان می دهد رشد دارایی های خانواده های ثروتمند در آمریکا بسیار بیشتر از رشد دارایی های خانواده های کم درآمد است و در نتیجه روز به روز اختلاف طبقاتی در اقتصاد آمریکا در حال گسترش است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی یک درصد از جمعیت آمریکا بیش از ۳۸.۶ درصد از دارایی های این کشور را به خود اختصاص داده اند. این درحالیست که این میزان در سال ۲۰۰۷ میلادی برابر با ۳۳.۷ درصد بوده است.

سهم ۹۰ درصد فقیرتر مردم آمریکا از کل دارایی های این کشور در سال ۲۰۱۶ به ۲۲.۸ درصد رسیده درحالیکه این سهم در سال ۲۰۰۷ برابر با ۲۸.۵ درصد بوده است.

منبع: سی ان ان

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید