جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرآب در صورت مصرف صحیح به اندازه کافی وجود دارد

آب در صورت مصرف صحیح به اندازه کافی وجود دارد

 وزیر نیرو گفت: چناچه آب در کشور درست و صحیح مصرف شود، برای مصارف مختلف آحاد این سرزمین به اندازه کافی وجود دارد.


به گزارش رتبه آنلاین به نقل از  مهر، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به چذابه اظهار کرد: استاندار خوزستان به موضوع توسعه اشاره کردند و اینکه توسعه انسانی، مدیریتی و فیزیکی همه در یک مسیر و مدار در طول هم قرار می گیرد؛ به نظر من چنین پروژه ای در این فاصله زمانی کوتاه و به ثمر رسیدن آن علامت دلگرم کننده ای از ظرفیت های هنوز نهفته و به بار ننشته در استان خوزستان است. استان خوزستان نه فقط ظرفیت‌های خداداد، طبیعی و سرشاری دارد بلکه به واسطه نیروی انسانی گسترده، می تواند و باید سرآمد، پیشرو و الگوی مناطق دیگر کشور باشد.

وی افزود: خوزستان یکی از استان های مرزی است و همه مرزهای کشور باید آبادترین نقاط ایران باشند. آنچه که در این پروژه در زمان کوتاه رخ داد حاکی از آن است که می‌توان با کمک نیروهای فعال در این استان، نمایندگان، مجموعه های مردم نهاد، ظرفیت بالای مدیریتی و بنیه های فکری چالش های پیش رو را با کمک هم پشت سر بگذاریم.

اردکانیان تصریح کرد: باید کاری کنیم که استان خوزستان همچنان جاذب سرمایه و نه مهاجرفرست باشد و این اتفاق نخواهد افتاد جز اینکه باور داشته باشیم ظرفیت غلبه بر چالش‌ها و تنگناها را داریم و اینکه با همدلی و همفکری بنا را بر رفع نقاط ضعف داشته باشیم.

وزیر نیرو بیان کرد: با آسیب‌شناسی از وضعیت موجود، باید ریشه مشکلات را شناسایی و از پررنگ کردن آن نهراسیم؛ باید از گذشته مدیریتی خود درس بگیریم و با نگاهی امیدوارانه و رو به جلو با ایجاد نشاط و امید بین مردم برای آسایش بیشتر و اشتغال مناسب فعالیت کنیم. با پرهیز از تکرار نقاط ضعف و رسیدگی های جدی به قصورها و تقصیرها، مشکلات پیش رو را حل کنیم. با همه مجموعه های وزارت نیرو در خدمت مردم این استان هستم و برای تولید و ارائه برق مطمئن و پایدار، تأمین آب شرب و جمع آوری فاضلاب، بخش کشاورزی به شکل مقدور و ممکن فعالیت می کنیم تا روزهای روشن تری را برای این استان زرخیر فراهم شود.

اردکانیان تصری کرد: در مورد نوع مصرف ماده حیاتی آب حساس هستیم و یادآوری می کنیم که در رابطه با آلوده نکردن منابع آب محدود، افزایش بهره وری، بازچرخانی و استفاده سالم از پساب ها، کاهش تلفات آب در شبکه‌های مختلف و کشاورزی حساس باشیم. در وزارت نیرو اعتقاد نداریم که صرف مسئله انتقال آب یا تأمین منابع جدید آب می تواند مشکلات نقاط تشنه و کم آب ما را به شکل پایدار حل کند و متقابلا صرف عدم انتقال آب قادر نخواهد بود که یک شرایط پایدار و مطمئن را در نقاط پرآب تضمین کند.

وی بیان کرد: باید به نوع مصرف آب توجه کنیم؛ با ادامه وضع موجود مصرف آب در بخش کشاورزی، شرب و صنعت یا آلوده کردن منابع حیاتی آب که از جمله آنها کارون بزرگ است، با ادامه عدم توجه و سرمایه گذاری لازم برای افزایش بهره‌وری آب و جانمایی مناسب برای صنعت قادر به تضمین حیات نخواهیم بود.

اردکانیان گفت: آب چناچه درست و صحیح مصرف شود برای مصارف مختلف آحاد این سرزمین به اندازه کافی وجود دارد؛ آنچه مطرح می‌شود مشکل ما مدیریت هست بله درست است ولی باید تعریف آن را هم خوب بیان کنیم. هرکسی که در تأمین و مصرف آب نقش داشته باشد در مدیریت آب هم دخیل است؛ همه سازمان‌های تأثیرگذار، مصرف کننده و سیاست‌گذار در کنار اشخاص عادی به عنوان بخشی از چرخه مدیریت آب محسوب می‌شوند؛ با چنین تعریفی از مدیریت آب می‌توان گفت نه تنها کمیت بلکه مدیریت آب مشکل است.

وزیر نیرو افزود: میلیون‌ها مترمکعب آب کارون را آلوده کردیم و امروز باید با یک تصفیه آسان بتوانیم برای تأمین آب شرب استفاده کنیم ولی از این امکان محروم هستیم و باید هزاران میلیارد سرمایه‌گذاری برای انتقال آب داشته باشیم که این ناشی از کم‌توجهی به این نعمت خدادادی است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید