پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیرونمایی پلتفرم تازه اقتصاد ایران در مقر اتحادیه اروپا

رونمایی پلتفرم تازه اقتصاد ایران در مقر اتحادیه اروپا

همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران از روز چهارشنبه هفته جاری در بروکسل پایتخت بلژیک آغاز به کار کرد. این همایش که قرار است به مدت دو روز در شهر مقر اتحادیه اروپا برپا شود، به محلی برای معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و معدن ایران اختصاص دارد و فعالان اقتصادی از ایران و اتحادیه اروپا در آن حضور دارند.


به گزارش رتبه آنلاین، این همایش اقتصادی با همکاری موسسه فرانتیر اکسچنج و گروه پارسیان هوشمند و حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی با محوریت جلب سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و معدن ایران برگزار می‌شود. همچنین برای شرکت در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، رییس اتاق تهران به همراه معاون بین‌الملل و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران از جمله فریال مستوفی رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران، رضا پدیدار رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران و حسن فروزان‌فرد عضو هیات نمایندگان این اتاق حضور یافته و به ایراد سخنرانی و تشویق سرمایه‌گذاران اروپایی به مشارکت در پروژه‌های صنایع نفت و معدن ایران پرداختند. هم‌چنین پیمان سعادت، سفیر ایران در بلژیک، نیز از دیگر حاضران در این نشست بود.

مسعود خوانساری بلافاصله پس از حضور در نشست فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا در رم به بروکسل رفت تا در این همایش نیز از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران و روابط تجاری دو کشور برای فعالان اقتصادی بلژیکی بگوید. او در این همایش با اشاره به رفت‌و‌آمد هیات‌های تجاری از بخش‌خصوصی دو کشور ایران و بلژیک طی ماه‌های اخیر، گفت: مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور طی سال جاری در مقایسه با سال قبل از رشد چشمگیر برخوردار شده و نشان می‌دهد زمینه برای رشد بیشتر مناسبات اقتصادی میان دو طرف فراهم است.

رییس اتاق تهران در جمع فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذارانی از اتحادیه اروپا، با اشاره به اعلام پایان گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در هفته گذشته، گفت: به این ترتیب شاهد برقراری امنیت بیشتر در منطقه خاورمیانه و تضمین ثبات در بازار کشورهای همسایه ایران هستیم که این فرصت مناسبی برای شروع دوباره همکاری‌های اقتصادی میان ایران و کشورهای اروپایی خواهد بود.

وی همچنین حمایت قاطع اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 و تاکید مقامات این اتحادیه بر ماندگاری در شرایط این توافق بین‌المللی را تضمین و پشتوانه‌ای محکم برای همکاری بنگاه‌های اقتصادی اروپا با ایران اعلام کرد.

خوانساری همچنین تصریح کرد که به دلیل تحریم‌های طولانی مدت سال‌های گذشته، اطلاعات اندکی از فضای کسب‌و‌کار ایران در نقاط مختلف جهان وجود دارد، از این رو اتاق بازرگانی تهران در دوره پس از برجام تلاش کرده است تا با شناسایی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و معرفی آن به شرکت‌های خارجی، حضور سرمایه‌گذاران در کسب و کار ایران را تسهیل کند.

رییس اتاق تهران با اشاره به حضور نمایندگانی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، ال‌ان‌جی و … در این نشست ابراز امیدواری کرد که صحبت‌ها و گفت‌وهای دوجانبه میان شرکت‌های ایرانی و بلژیکی منتج به نتایج مثبتی در راستای همکاری‌ و مشارکت برای تولید محصول و صادرات آن بازارهای ثالث شود.

همچنین، حسن فروزان‌فرد عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در مراسم آغاز به کار این رویداد اقتصادی، در سخنانی با اشاره به اعمال تحریم‌‌های طولانی مدت گذشته و عدم معرفی دقیق ظرفیت‌های اقتصادی ایران به کشورهای جهان، گفت: پس از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5، زمینه مساعدی از فرصت های اقتصادی میان بنگاه های ایرانی و خارجی فراهم شد و در طول دست کم دو سال اخیر بیش از 200 هیات تجاری به ایران سفر کرده و از نزدیک با توانمندی‌ها و قدرت شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی آشنا شدند.

وی با بیان اینکه در اتاق تهران، با تشکیل ستاد اقتصادی پساتحریم و همچنین مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی زمینه برای شناسایی موانع موجود بر سر راه کسب وکار در فضای پس از تحریم‌ها، ایجاد شده است، افزود: اتاق تهران به عنوان نماینده بخش بزرگی از اقتصاد و کسب وکار ایران، در تلاش است تا بنیان جدیدی از تعاملات و همکاری‌ها میان بنگاه‌های ایرانی و خارجی پایه‌گذاری کند.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید