شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیایران سی و ششمین صادرکننده بزرگ دنیا

ایران سی و ششمین صادرکننده بزرگ دنیا

صادرات نقش مهمی در رشد اقتصادی یک کشور دارد. به همین دلیل کشورها برای رشد تولید و افزایش توان صادراتی تلاش زیادی می‌کنند. یکی از کشورهایی که در این سال‌ها تلاش زیادی برای افزایش درآمد صادراتی خود کرد، کشور چین است که اقتصادی صادرات محور دارد.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل ازاداره اطلاعات امریکا، در سال ۲۰۱۷ میلادی چین ۲۱۵۷ میلیارد دلار کالا صادر کرد و به عنوان بزرگترین صادرکننده دنیا معرفی شد.در این سال امریکا بعد از چین دومین صادرکننده  دنیا بود و ارزش صادراتی این کشور برابر با ۱۵۷۶ میلیارد دلار بود. اقتصاد امریکا بر خلاف چین،اقتصادی صادرات محور نیست بلکه مصرف داخلی کلید رشد اقتصادی در این کشور محسوب می‌شود.

سومین صادرکننده بزرگ دنیا کشور آلمان است که در سال گذشته ارزش صادرات این کشور برابر با ۱۴۰۱ میلیارد دلار بود. کشور ژاپن در این رده‌بندی جایگاه چهارم و کره‌جنوبی جایگاه پنجم را دارد. کشورهای فرانسه و هنگ‌کنگ و هلند و ایتالیا و بریتانیا در این رده‌بندی جایگاه ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

ایران سی و ششمین کشور این فهرست است و ارزش صادرات ایران در این سال برابر با ۹۱.۹۹ میلیارد دلار بوده است. ایران از نظر ارزش صادرات در دنیا جایگاهی شبیه نروژ،مجارستان ، اسلواکی و افریقای جنوبی دارد.ترکیه در رده‌بندی کشورها بر مبنای درآمد صادراتی جایگاه سی و دو،مالزی جایگاه بیست و هشت، هند جایگاه بیست و روسیه جایگاه پانزده را دارد.

کوچک‌ترین صادرکننده در میان ۱۰۰ کشور اول دنیا کشورهای کنیا، ترکمنستان، بولیوی، بوتسوانا و اردن بودند.

کشورهایی که بالاترین درآمد صادراتی را دارند
رتبهنام کشوردرآمد صادراتی(میلیارد دلار)
۱چین۲۱۵۷
۲امریکا۱۵۷۶
۳آلمان۱۴۰۱
۴ژاپن۶۸۳.۳
۵کره جنوبی۵۵۲.۳
۶فرانسه۵۴۱.۳
۷هنگ کنگ۵۴۰
۸هلند۵۲۶.۴
۹ایتالیا۴۹۹.۱
۱۰بریتانیا۴۳۶.۵

 

درآمد صادراتی در کشورهای منتخب
رتبهنام کشوردرآمد صادراتی(میلیارد دلار)
۱۱کانادا۴۳۳
۱۵روسیه۳۳۶.۸
۱۷امارات۳۱۴.۷
۲۱عربستان۲۳۱.۴
۲۸مالزی۱۸۸.۲
۳۲ترکیه۱۵۷.۳
۳۶ایران۹۱.۹۹
۴۷قطر۵۶.۲۶
۶۷پاکستان۲۱.۷
۷۵بحرین۱۴.۳۳
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید