پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریآغاز جشنواره لاله‌های گچسر

آغاز جشنواره لاله‌های گچسر


استاندار البرز گفت: با توجه به اینکه فرصت‌های اشتغال به سمت خدمات سوق پیدا کرده، هم افزایی برای تحقق اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی را داریم.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، عزیزاله شهبازی امروز شنبه ۱۴ اردیبهشت در مراسم گشایش بیست یکمین جشنواره لاله‌های گچسر، با بیان اینکه جشنواره لاله‌ها نمادی برای البرز شد، افزود: در کرج نیز جشنواره‌ای برگزار شد که حدود ۸۰ هزار نفر بازدید کننده داشت.

وی ادامه داد: به طور قطع فرصت‌های گردشگری بسیاری در حوزه‌های تاریخی و طبیعی البرز وجود دارد که جاده کرج – چالوس و بخش کویری استان از جمله این جاذبه‌ها محسوب می‌شوند. تقویت بسترهای طبیعت گردی و بوم‌گردی البرز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: استانداری در حوزه ارتقا امکانات اقامتی و تفریحی همراهی لازم را خواهد داشت. در انتظار هستیم که اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان طرح‌های خود را در این حوزه اعلام کند.

وی گفت: با توجه به اینکه فرصت‌های اشتغال به سمت خدماتی سوق پیدا کرده، هم افزایی برای تحقق اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی را داریم.

در ادامه این مراسم جواد غلامی، مدیرعامل شرکت مهد لاله‌ها نیز گفت: جشنواره باغ لاله‌های گچسر امسال در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع جانمایی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۶۰۰ هزار پیاز لاله در ۲۳ واریته در جشنواره لاله‌های گچسر به نمایش گذاشته شده است، افزود: همه‌ساله این جشنواره با استقبال خوب مردم و علاقه‌مندان به گل و گیاه همراه است.

جشنواره لاله‌های گچسر در روستای گرماب واقع در کیلومتر ۵۲ جاده چالوس برپا شده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید