شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیشناسایی بازارهای هدف معدنی را در دستور کار داریم

شناسایی بازارهای هدف معدنی را در دستور کار داریم


به اعتقاد رئیس خانه معدن ایران، دهه آینده بازار معدن، دهه حضور در بازار و سرمایه‌گذاری در بازارهای منطقه‌ای و حاشیه خلیج فارس خواهد بود که می‌تواند مسبب رشد ما باشد.

به گزارش رتبه آنلاین، محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اقدامات لازم جهت رشد بیشتر صنعت معدن کشور اظهار کرد: دهه آینده، دهه‌ی کشف بازار و حضور در آن است؛ لذا باید بدانیم که حضور در بازارها و صنعت بازرگانی اگر با نگاه سرمایه‌گذاری باشد، موفقیت‌های بزرگی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز به دست می‌آورد.

رئیس خانه معدن ایران تاکید کرد: قطعاً در اختیار داشتن مواد اولیه معدنی صنایع مختلف، برای تقاضایی که خصوصاً در کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای منطقه با بازار حدود ۴۵۰ میلیون نفری وجود دارد، می‌تواند موفقیت بزرگی را در تأمین مواد اولیه مورد نیاز برای ما فراهم آورد.

وی افزود: مواد معدنی، مواد اولیه بسیاری از صنایع است؛ بنابراین می‌توانیم بر اساس آن کشورهای منطقه‌ای را به عنوان بازار مصرفی برای خود تعریف کنیم و بر اساس آن نقشه راه معدن تعریف کنیم. امروز این نقشه راه آماده است اما این آمادگی زمانی می‌تواند راهگشا و کمک‌کننده باشد که بتوانیم به بازارهای مصرف دسترسی داشته باشیم.

بهرامن با بیان اینکه امروز یکی از مواردی که همگام با توسعه بخش معدن باید در نظر داشت، بحث حمل و نقل است، گفت: موضوع حمل و نقل چه ریلی، جاده‌ای و چه دریایی جزو مسائلی است که باید به معنای واقعی در کنار فعالیت‌های معدنی پرداخته شود. شاید در گذشته نیاز نداشتیم که صنایع معدنی کشور حمل و نقل خود را در مسیر ریلی انجام دهد؛ اما امروز با توجه به گستردگی که در صنعت معدن ایجاد شده ضروری است که صنعت ریلی را تقویت و به روز کنیم.

وی با تاکید مجدد بر اینکه دهه آینده دهه بازارها خواهد بود، اظهار کرد: بر اساس دهه بازار باید گستردگی برای جابه‌جایی اول برای صنعت ریلی و سپس برای دریایی ایجاد شود.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه بخش معدن، بخشی کاملاً سرمایه‌ای برای کشور است، گفت: همانطور که صنعت نفت در کشور ما ثروتی الهی است، به همان میزان معدن و صنایع معدنی نیز دارای اهمیت فراوان است؛ بنابراین باید برای این ثروت بزرگ برنامه‌ریزی جامع صورت گیرد.

بهرامن تصریح کرد: توفیقاتی که امروز در صنعت معدن کشور ایجاد شده به سبب افزایش آمار تولید و صادرات مواد معدنی است که در سال جاری برای این صنعت رقم خورده است. ضمن شرایطی که بر کشور تحمیل شد، از ابتدای سال تاکنون هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم؛ لذا لازم است که از این توانایی‌ها به نحو مطلوب بهره گرفته و در جهت بالا بردن جریان اقتصادی کشور بکوشیم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید