شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیارجاع 1500 پرونده گرانفروشی میوه به تعزیرات

ارجاع 1500 پرونده گرانفروشی میوه به تعزیرات

ارجاع 1500 پرونده گرانفروشی میوه به تعزیرات

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از ارجاع یک هزار و 500 فقره پرونده در خصوص گرانفروشی میوه از ابتدای سال جاری تا کنون به این سازمان خبر داد. 

به گزارش رتبه آنلاین، سیدیاسر رایگانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این تعداد پرونده در مقایسه با دیگر پرونده های صنفی رقم ناچیزی است.
وی در ادامه ضمن اشاره به نابسامانی در توزیع میوه اظهارداشت: متاسفانه بخش عمده ای از این نابسامانی ها در میادین میوه و تره بار اتفاق می افتد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هم اکنون یک نوع میوه در میادین میوه و تره بار چند بار دست به دست می شود تا به دست مغازه دار برای عرضه به مصرف کنندگان واقعی برسد.
وی افزود: شوربختانه این دلالی ها و واسطه گری ها در میادین میوه و تره بار باعث گرانی میوه در سطح بازار مصرف شده است.
رایگانی اظهارداشت: تنها رنج و زحمت تولید محصولات کشاورزی بر دوش کشاورزان است در حالیکه سود اصلی تمام زحمات این قشر زحمتکش را دلال‌ها و واسطه‌ها به جیب می‌زنند.
وی در ادامه ضمن تاکید بر اعمال مدیریت بهتر در میادین میوه و تره بار با هدف حذف پدیده واسطه گری و دلالی یادآورشد: این سازمان مرجع رسیدگی کننده و نظارت بر بازار به عهده اتحادیه ها، اصناف و سازمان های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور است.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 11 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید