شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزسرمایه‌گذاری در کشور ارزان نیست

سرمایه‌گذاری در کشور ارزان نیست

سخنگوی دولت گفت: برای تحقق رشد 8درصدی در سال جاری نیاز به حجم به انبوهی از سرمایه‌گذاری‌ها هستیم که عملا خارج از توان دولت بوده اما دولت با حمایت از بخش خصوصی درصدد جبران کمبود سرمایه‌گذاری‌ها در کشور است.

به گزارش رتبه‌آنلاین، محمدباقرنوبخت سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص اهمیت تولید کالای ملی گفت: رهبر معظم انقلاب در طلیعه سال جدید، برای رشد و توسعه کشور دایره خطاب خود را از مسئولان به تمامی مردم گسترش دادند.

وی ادامه داد: اقتصاد کشورمان امسال نیازمند رشد 8درصدی بوده که باید هفتصد هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در این راستا انجام شود چراکه بدون سرمایه‌گذاری علنا اتفاق مثبتی برای تولید کالای با کیفیت تولید داخلی نخواهد افتاد.

نوبخت با اشاره به منابع محدود دولت گفت: بودجه دولت بری سرمایه‌گذاری حتی به نیمی از این رقم نمی‌‌رسد بنابراین باید از توان تمام مردم کم گرفت و راه سرمایه‌گذاری را برای آنها نیز بازگذاشت تا به صورت جدی در اقتصاد حضور فعال‌تری را داشته باشند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت در سال جدید رویکرد خود را بر اصل حمایت از بخش خصوصی گذاشته تا طبق تبصره19 بودجه سال جاری، دولت در راستای وظایف تببین شده خود گام بردارد.

وی افزود: متاسفانه سرمایه‌گذاری‌ها در کشور ارزان نیست بنابراین دولت باید باید برای پشتیبانی مالی بخش خصوصی، بستر سرمایه‌گذاری مردمی در جامعه را فراهم کند تا کالاهای ایرانی از حیث کمی و کیفی رشد پیدا کند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید