جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهرینتیجه یک طرح شکست‌خورده / خیابان ۱۷ شهریور جولانگاه فروشندگان مواد مخدر...

نتیجه یک طرح شکست‌خورده / خیابان ۱۷ شهریور جولانگاه فروشندگان مواد مخدر شده‌/ اعتراض اهالی

عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار می‌خواهم که هر چه سریعتر به داد مردم منطقه 17 شهریور برسد و با اقدام مناسب و انجام اصلاحات و تامین رضایت شهروندان جلوی خسارت بیشتر را بگیرد.

به گزارش رتبه آنلاین، محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر، در تذکر پیش از دستور خود به طرح خیابان ۱۷ شهریور به شدت اعتراض کرد و از شهردار خواست مسئله را پیگیری کند.

او با اشاره به بازدید خود از منطقه گفت: پیرو اعتراضات گسترده ساکنان و کسبه محدوده خیابان ۱۷ شهریور و میدان امام حسین (ع) نسبت به اجرای طرح موسوم به پیاده راه آیینی در روز دوشنبه ۱۴ اسفند بازدیدی از این منطقه انجام دادم.

او ادامه داد: در این بازدید مشخص شد این طرح غیر کار شناسی و غلط بدون انجام مطالعات و پیوست ترافیکی اجتماعی و اقتصادی صورت گرفته است. این طرح با پوشش و رنگ و لعاب مذهبی به صورت دستوری و گازانبری انجام شده است.کارشناسان سازمان ترافیک و منطقه هیچ دخالتی در اجرای طرح نداشته و هیچ سندی مبنی بر تایید این طرح امضا نکرده اند.

عضو شورای شهر با اشاره به هزینه گزاف این طرح افزود: تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده که با قیمت روز بالغ بر هزار میلیارد تومان می شود ادعای اجرا کنندگان طرح این بوده که باعث ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد پایگاه فرهنگی در تهران می‌شود اما نه تنها به این اتفاقی نیفتاده است بلکه خسارات و آسیب مستقیم به هزار واحد صنفی وارد شده است و حدود ۱۰ هزار شغل و خانواده را تحت تاثیر قرار داده است. نکته تاسف بار این است که این محله انقلابی مذهبی و ورزشی تبدیل به محلی برای جولان فروشندگان مواد مخدر و ایجاد فساد و فحشا شده است.

علیخانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود که با ادامه این طرح و عدم برچیدن سازه های غیر اصولی و غیرمفهومی و عدم اصلاح و بازگشایی مسیر تردد خودروها تبعات سنگین بر مردم شهر شهرداری و حتی نظام تحمیل شود .به همین دلیل از شهردار می خواهم که هر چه سریعتر به داد مردم این منطقه برسد و با اقدام مناسب و انجام اصلاحات و تامین رضایت شهروندان جلوی خسارت بیشتر را بگیرد.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید