شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریبرترین 10 تایی استانبول

برترین 10 تایی استانبول

شهر زیبای تاریخی استانبول دارای برخی از چشمگیرترین ساختمان های تاریخی، بازارها، پارک ها و معابد است. این بار با ما همراه باشید در بررسی برترین 10 تایی استانبول!

10- کاخ توپکاپی :

این عمارت خانه اصلی نسل سلاطین بود. همسران متعدد آنها سلول های خود را داشتند که حرمسرا را تشکیل میدادند. این کاخ نمونه‌ای باشکوه از معماری اسلامی است. تزئینات، کاشی‌کاری‌ها، باغ سرسبز و حمام ترکی امروزه به عنوان موزه برای بازدید عموم مردم در دسترس است.

چرا باید به آنجا رفت؟

نسبت به فرهنگ و تاریخ ترکیه و سلاطین آن بینشی پیدا میکنید!

9- آب انبار بازیلیکا :

آب انبار باسیلیکا یک آب انبار بزرگ باستانی است که به خوبی حفظ شده است. این بنا بین قرن های 3 و 4 پس از میلاد ساخته شده است. قبلاً به عنوان منبع آب برای شهر عمل می کرد.زیبایی بی عیب و نقص آن تحسین برانگیز است!

چگونه به آنجا برسیم؟

بسیار راحت، در قلب شهر، تنها 150 متر با مسجد ایاصوفیه فاصله دارد.

8- مسجد ایاصوفیه :

یکی از شناخته شده ترین معابد جهان و قطعا جاذبه اصلی شهر، ایاصوفیه، زیباترین شگفتی معماری است. این معبد از زمان تأسیس در قرن ششم به عنوان معبد اصلی برای کاتولیک ها، ارتدوکس ها و همچنین مسلمانان خدمت کرده است. امروزه به عنوان موزه فعالیت دارد.

چرا باید به آنجا رفت؟

در استانبول این معبد دارای اهمیت تاریخی و همچنین معماری قابل توجهی است.

7- حمام ترکی :

حمام ترکی معروف ترین حمام در جهان است. همچنین سنت طولانی آن برای قرن ها در اینجا توسعه یافته است. بنابراین انتظار بهترین تجربه حمام را داشته باشید! هدف اصلی آرامش است که عالی ترین درجه از آن در این حمام ها دست یافتنی است.

چرا باید به آنجا رفت؟

یکی از لذت بخش ترین، با طراوت ترین و آرامش بخش ترین تجربیات پس از یک روز خسته کننده در گشت و گذار در شهر است.

6- پارک امیرگان :

این پارک تاریخی از قرن هفدهم بخشی از املاک شخصیت های مختلف سیاسی مهم بود. در دهه 1940 این منطقه به شهر واگذار شد. سپس تبدیل به یک پارک زیبا برای بازدید و لذت بردن از فضای سبز سرسبز، باغبانی بی عیب و نقص، فواره ها و حوضچه های زیبا شد.

چرا باید به آنجا رفت؟

یک منطقه تفریحی خیره کننده که صدها گیاه را نیز معرفی می کند. همچنین برای داشتن یک پیاده روی عاشقانه عالی است!

5- موزه ی باستان شناسی استانبول :

این موزه در همان محله کاخ توپکاپی قرار دارد و دارای مجموعه باستانی چشمگیر است. یکی از مهمترین قطعات تابوت چشمگیر اسکندر مقدونی است. همچنین مجموعه‌های وسیعی از سرامیک، کوشک کاشی‌کاری‌شده باستانی، تصاویر کاشی از دروازه ایشتار بابل، آثار دیگر از یونان باستان، امپراتوری عثمانی و بسیاری موارد دیگر را در خود جای داده است.

چرا باید به آنجا رفت؟

یکی از مهم ترین موزه های تاریخ خاورمیانه است.

4- بازار بزرگ :

قدیمی ترین بازار سرپوشیده جهان که در سال 1455 تاسیس شده است! بیش از 3000 فروشگاه می توانند روزانه 400،000 بازدید کننده را جذب کنند. کمیاب ترین و منحصر به فرد ترین محصولات از جمله ادویه، چای، صنایع دستی، فرش، روغن و هر چیزی که فکرش را بکنید به خریداران ارائه می دهد.

چرا باید به آنجا رفت؟

در این بازار تاریخی که قرن ها خدمت کرده است، کالاها و هدایایی برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

3- کاخ دلمه باغچه :

این کاخ به عنوان مرکز اصلی دولتی امپراتوری عثمانی بین سال‌های 1856 تا 1922 خدمت می‌کرد. این کاخ در سمت اروپایی شهر قرار دارد و بزرگترین کاخ در کل ترکیه است! علاوه بر معماری سنتی اسلامی، سبک های دوران باروک، روکوکو و نئوکلاسیک را در هم می آمیزد.

چرا باید به آنجا رفت؟

مکانی واقعاً زیبا که الهام بخش شما خواهد بود و مناظر خیره کننده ای را میتوانید به تصویر بکشید!

2- مسجد سلیمانیه :

در اروپا معمولاً یک معبد بزرگ وجود دارد. اما اینجا در استانبول تعداد زیادی از آنها را یافت می کنید. این مسجد در قرن شانزدهم توسط معمار مشهور عثمانی سینان برای سلطان سلیمان بزرگ طراحی شد.

چرا باید به آنجا رفت؟

یک منطقه پیک نیکی زیبا است که مردم محلی برای خوردن میان وعده ی ” لوبیای ترکی ” به آنجا می روند.

1- مسجد آبی :

یکی دیگر از مسجدهای مهم در شهر که رو به رو ی ایاصوفیه است. این دو مسجد بسیار به هم شباهت درند جز اینکه مسجد آبی دارای شش مناره است که در دنیا بسیار نادر است. این مسجد در قرن هفدهم ساخته شد. همچنین اغلب در یک تور قایق رای بازدید میشود.

چرا باید به آنجا رفت؟

نمادی از استانبول که باید از آن دیدن کنید! فقط با فاصله کوتاهی از ایاصوفیه است. یک پارک زیبا در مقابل آن است که امکان یک پیاده روی مهیج به همراه میان وعده را فراهم می کند.

منبع : Pandotrip

همچنین بخوانید : قدیمی ترین نماد ها در جهان!

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید