شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیچرایی حمایت از سهم‌های بزرگ در بازار

چرایی حمایت از سهم‌های بزرگ در بازار

چرایی حمایت از سهم‌های بزرگ در بازار

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن گفت: حمایت از سهم‌های بزرگ در بازار برای اصلاح جو روانی است.

به گزارش رتبه آنلاین، محسن عباسلو در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره اینکه چرا فقط از سهم‌های بزرگ در حال حمایت شدن هستند، اظهار کرد: این موضوع به دلیل جو روانی حاکم بر بازار است.

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن افزود: به دلیل جو روانی بازار سهم‌های کوچک منفی هستند و کسی سمت این سهم‌ها نمی‌رود، حمایت از سهم‌های بزرگ برای اصلاح جو روانی در حال انجام است و زمانی که این جو از بین برود سهم‌های کوچک نیز مثبت می‌شوند.

وی گفت: شرکتی که P/E آن ۱۰۰ است و سهامدار عمده سهم را در P/E ۱۰ فروخته توجیهی برای خرید ندارد.

عباسلو تاکید کرد: اگر روند بازار شکل بگیرد و اعتماد برگردد سهم‌های کوچک نیز برخواهند گشت و مثبت خواهند شد.

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن بیان کرد: یکی از پارامتر‌هایی که موجب ایجاد جو منفی بازار شد، فروش شرکت‌های سرمایه‌گذاری که پایان سال مالی آن‌ها ۳۱شهریورماه بوده و تسویه اعتباری کارگزاری‌هایی که پایان شهریور رقم می‌خورد، بودند که پس از این تاریخ دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری فروشنده نخواهند بود و جو بازار در مهرماه بر خواهد گذاشت.

وی درباره مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر ورود بانک‌ها به بورس گفت: طی این مدت تصمیمات زیادی گرفته شده است تا جو روانی بازار را برگردانند این مصوبه نیز در همین راستا است.

عباسلو تاکید کرد: بانک‌ها معمولا زیاد وارد این بازار نمی‌شوند هر چند در حال حاضر شرکت‌های سرمایه گذاری بانک‌ها هستند، اما این مصوبه جو مثبتی بر بازار دارد.

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن افزود: مهم‌ترین مشکل امروز بازار جو روانی است و اینکه امیدی به آینده بازار ندارند.

وی درباره تبعات خروج نقدینگی از بورس گفت: افزایش قیمت سکه، ارز و مسکن حاصل خروج نقدینگی است که وارد بازار‌های موازی شده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید