جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهبازار پولی مالیبازار سرمایه (بورس)نگاه بازارهای جهانی به اپلیکیشن‌ها

نگاه بازارهای جهانی به اپلیکیشن‌ها

علیرضا سیری- کارشناس بازار سرمایه| بورس‌های جهانی همواره به دنبال افزایش کارآیی اطلاعاتی خود بوده‌اند و در رسیدن به این هدف، دسترسی آسان و لحظه‌ای به اطلاعات طبقه‌بندی شده نقش مهمی ایفا می‌کند. به نحوی که در عصر نوین اطلاعات،‌ رسیدن به این مقصود تنها از طریق انواع نرم‌افزارهای اطلاعاتی ممکن بوده که در بستر سخت افزارهای در دسترس مانند موبایل و تبلت طراحی شده است.

نگاه حاضر در تمام بورس‌های بین‌المللی به سبب جذب منابع سرمایه‌گذاری اهمیت ویژه‌ای دارد. رشد ارزش بازارهای بین‌المللی و نیز افزایش تعداد سرمایه‌گذاران، ارزش دسترسی به اطلاعات لحظه‌ای و پردازش شده را دوچندان می‌کند. بنابراین پیشتازی در این عرصه هدف اصلی ارکان بازارها در رقابت با یکدیگر است.

شرکت “بلومبرگ” از پیشتازان پردازش اطلاعات مالی در چند دهه اخیر بوده است. این شرکت با به کارگیری از تمام ظرفیت خود توانسته، پوشش خبری 24 ساعته بازار‌های جهانی را از استرالیا تا نیویورک برای کاربران مهیا کند. توان رقابتی این نهاد خبری، تاثیر‌گذاری آن بر بازار را برابر با بزرگترین نهادهای بین‌المللی مانند بانک جهانی یا صندوق بین‌المللی پول کرده است.

قدرت رسانه‌های خبری در توسعه و اثرگذاری بر بازار سرمایه مانند سایر بخش‌های دیگر اقتصاد اهمیت دارد اما نکته مهم در این بخش سرعت رشد یا تغییرات بنیادی در انتشار اطلاعات است. تغییرات موجود به نحوی بوده که رقبای تجاری این صنعت همواره در‌ حال ابداع روش یا کانالی جدید در بخش ارتباط‌گیری با سرمایه‌گذاران جهت جلب آنها هستند. مثال واقعی این اتفاق را می‌توان در فاصله گرفتن کاربران از کامپیوتر‌های شخصی و روی آوردن آنها به تبلت و تلفن‌همراه دانست.

بنابراین برای پوشش فضای اطلاعاتی موجود که با توسعه بازار سرمایه ایران درحال پر‌رنگ‌تر شدن است. نقش شرکت‌های پردازشگر اطلاعات مالی در تهیه انواع اپلیکیشن‌ها پررنگ‌تر می‌شود. طوری که این تحولات در سطح ارتباطات موجود همراه با افزایش تنوع ساختاری سهامداران یا حضور اقشار مختلف جامعه انجام خواهد شد. کمبود تقاضا برای اپلیکیشن‌های یاد شده نیز به دلیل آشنا نبودن سرمایه‌گذاران عادی با راهکارهای دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید