جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیمتوسط درآمد هر سوییسی ۱۰.۵ برابر ایرانی ها

متوسط درآمد هر سوییسی ۱۰.۵ برابر ایرانی ها

در هر کشوری بسته به شرایط اقتصادی و قانون کار ، مبالغی شامل مالیات و هزینه های بیمه و غیره از دستمزدهای افراد شاغل   کسر می شود و درامد قابل استحصال یا استفاده مردم را تشکیل می‌دهد.

به گزارش رتبه آنلاین  به وب سایت نومبودر میان ۹۰ کشور مورد مطالعه ،  درآمد ماهانه مردم ایران بعد از کسورات در سال ۲۰۱۶ برابر با ۴۸۰.۷۵ دلار بود . این درآمد متوسط مردم در کشور است و با حداقل درآمد تعیین شده توسط دولتها در قانون بودجه هر سال تفاوت دارد ولی مشاهده می‌شود که درآمد  اغلب مردم ایران  فاصله چندانی با حداقل درآمد ندارد .

طبق این گزارش سوییسی ها بیشترین درامد ماهانه بعد از کسورات  و مردم ونزویلا کمترین درآمد ماهانه را داشتند و متوسط درامد مردم سوییس ۱۰.۵ برابر ایرانی ها است . ولی مساله قابل تامل درآمد مردم امارات بعد از کسر هزینه‌ها است  که این کشور را در رده‌بندی  مورد مطالعه در جایگاه دوم قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۶ میلادی درآمد مردم امارات بعد از کسورات برابر با ۳۳۵۸.۳۱ دلار اعلام شد که حدود ۷ برابر درآمد ایرانی ها است و  متوسط درآمد مردم قطر ۳۳۳۱.۷۵ دلار است که ۶.۵ برابر ایرانی ها است. امریکا در این رده بندی جایگاه پنجم را دارد و درآمد مردم بعد از کسر مالیات برابر با ۳۲۸۹.۵۳ دلار است.

طبق این گزارش درآمد ژاپنی ها بعد از کسورات ۲۵۱۲.۰۱ دلار در هر ماه، بریتانیا ها ۲۴۱۵.۴۱ دلارو مردم عربستان ۱۶۸۲.۷۱ دلار در هر  ماه است. مردم کشور چین در سال گذشته به طور متوسط ۹۲۲.۹۲ دلار بعد از کسر هزینه ها درآمد داشتند ودرآمد مردم مالزی برابر با ۸۳۳ دلار اعلام شد. مردم در کشور  عراق و ترکیه به ترتیب ۶۰۵.۸۷ دلار و ۵۸۸.۲۲ دلار درهر ماه درآمد داشتند.

آمار نشان می‌دهد درآمد ماهانه مردم ایران بعد از کسورات تقریبا مشابه درآمد مردم مکزیک ، بوسنی ، اکوادور و کوزوو بود.

 

پرد درآمد ترین و کم درآمد ترین مردم
رتبه در میان ۹۰ کشورنام کشوردرآمد ماهانه بعد از کسورات(دلار)
۱سوییس۵۰۵۳.۸۱
۲امارات۳۳۵۸.۳۱
۳نروژ۳۳۴۸.۳۳
۴قطر۳۳۳۱.۷۵
۵امریکا۳۲۸۹.۵۳
۶ایسلند۳۲۴۵.۲۷
۸۵پاکستان۲۵۸.۱۳
۸۶مولداوی۲۵۷.۱۲
۸۷آذربایجان۲۳۸.۲۵
۸۸اوکراین۲۲۱.۶۴
۸۹مصر۱۵۹.۷۲
۹۰ونزویلا۳۳.۳۶

 

متوسط درآمد مردم در کشورهای منتخب
رتبه در میان ۹۰ کشورنام کشوردرآمد ماهانه بعد از کسورات(دلار)
۵امریکا۳۲۸۹.۵۳
۲۲فرانسه۲۳۱۴.۳۴
۲۸عربستان۱۶۸۲.۷۱
۴۴مالزی۸۳۳
۵۳روسیه۶۲۶.۲
۵۷ترکیه۵۸۸.۲۲
۵۹هند۵۵۳.۱۱
۶۴ایران۴۸۰.۷۵
۷۲اندونزی۳۷۳.۱۳
۷۹فیلیپین۳۱۴.۲۰
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید