جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهگفت‌وگوقوانین کشور به نفع دلالان و به ضرر تولیدکنندگان

قوانین کشور به نفع دلالان و به ضرر تولیدکنندگان

آهنی ها گفت: متأسفانه قوانین ما مناسب کارهای دلالی و بازرگانی و مخل کارهای تولید هستند. 

برنامه «گفت و گوی اقتصادی» با موضوع نقش مهارت افزایی کارگران در رونق تولید ملی و ارتباط تلفنی با اصغر آهنی ها عضو کانون کارفرمایان کار از شبکه رادیویی گفت‌و گو روانه آنتن شد.
آهنی ها در مصاحبه با رادیو گفت و گو با بیان اینکه یکی از زمینه های ایجاد اشتغال، فضای کسب و کار موجود است گفت: متاسفانه فضای کسب و کار در ایران شرایط نامساعدی دارد و تا زمانی که بستر مناسبی ایجاد نشود قطع به یقین نمی توان مسیر توسعه اشتغال را طی کرد.
عضو کانون کارفرمایان کار در ادامه با انتقاد از اینکه مهارت و کار حرفه ای در کشور ما با تحصیلات کسب نمی شود افزود: دلیل این مسئله، مناسب نبودن چارچوب تدریس و آموزش ها در کشور است.
وی با اشاره به عوامل محیطی موثر در کسب و کار عنوان کرد: ما به دلیل وجود سرمایه نفتی در کشور همیشه به کار بازرگانی و دلالی تکیه کردیم و از توجه به حوزه تولید و ارزش آن غافل شدیم در این میان متأسفانه قوانین ما برای کارهای دلالی و بازرگانی مناسب و برای کارهای تولید مخل هستند.
آهنی ها ادامه داد: روند مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح اینگونه قوانین بسیار کند است. مجموعه این عوامل محیط کسب و کار را تحت تأثیر قرار می دهد و موجب ناکارآمدی و عدم بهره وری در کار می شود.
عضو کانون کارفرمایان کار جزیره ای عمل کردن دستگاه ها در فضای کسب و کار را از معضلات جدی کشور برشمرد و اظهار کرد: تا زمانی که امنیت کار و تولید ثروت در کشور تأمین نشود امنیتی برای کارفرما و کارگر ایجاد نخواهد شد. ما باید فضای کسب و کار را به نحوی فراهم کنیم که کار رونق داشته باشد در این صورت کارفرما و کارگر هم امنیت شغلی دارند.
آهنی ها در پایان برنامه ” گفت و گوی اقتصادی ” رادیو گفت و گو ابراز داشت: امیدوارم با تلاش و روحیه جهادی که کارگران و کارفرمایان و همچنین دولت در سال 98 از خود نشان خواهند داد شرایط بهتری برای رونق تولید ملی ایجاد شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید