جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیطلای جهانی همچنان در مسیر افزایش / هر انس طلا به بالای...

طلای جهانی همچنان در مسیر افزایش / هر انس طلا به بالای 1230 دلار رسید

قیمت جهانی طلا به دنبال تنش‌های سیاسی بین غرب و عربستان سعودی و همچنین ادامه دار شدن جنگ تجاری آمریکا و چین افزایش یافت به طوری که هر انس طلا اکنون بالای 1230 دلار خرید و فروش می‌شود.

به گزارش رتبه آنلاین از بااقتصاد، بعد از سقوط بازار بورس آمریکا، سرمایه‌گذاران به سمت طلا هجوم بردند و بعد از دو سال این فلز گرانبها بازدهی بسیار زیادی را برای سرمایه‌گذاران در این حوزه به ارمغان آورد.

قیمت هر انس طلا روز 12 اکتبر 2018 در قیمت 1217 دلار بسته شد و روز یکشنبه با وجود تعطیلی بازارها قیمت هر انس طلا افزایش پیدا کرد و دیروز 14 اکتبر به بالای 1220 دلار افزایش پیدا کرد.

امروز دوشنبه طلای جهانی روند شدید صعودی خود را آغاز کرد و با یک شیب تند به سمت بالا حدود 10 دلار افزایش پیدا کرد به طوری که هر انس طلا اکنون به 1230 دلار رسیده است که یک نرخ بی سابقه برای این فلز گرانبها محسوب می‌شود.

امروز در مقطعی بعد از یک صعود شدید، نرخ طلا حتی به 1233 دلار هم رسید اما دوباره یک اصلاح را تجربه کرد و به مرز 1230 دلار بازگشت و اکنون دوباره روند صعودی خود را آغاز کرد.

به این ترتیب هر انس طلا اکنون حول و حوش 1230 دلار خرید  وفروش می‌شود که مهترین دلیل آن را می‌توان تنش‌های سیاسی بین غرب و عربستان سعودی بر سر ناپدید شدن جمال خاشقجی و جنگ تجاری آمریکا و چین دانست.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید