جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیسه وزنه‌بردار ایران شانس مسلم مدال مجموع جهان هستند

سه وزنه‌بردار ایران شانس مسلم مدال مجموع جهان هستند

مربی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: سه وزنه بردار ایران شانس مسلم مدال مجموع جهان هستند و از جوانان این توقع را نداریم حتما امسال بگیرند.

به گزارش رتبه آنلاین، علی جباری در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه کدام وزنه برداران ایران برای کسب مدال مجموع مسابقات قهرمانی جهان۲۰۱۸ شانس دارند، بیان کرد: سهراب مرادی، رضا بیرالوند و علی هاشمی شانس مسلم مدال مجموع هستند در کنار آنها محمدرضا براری  و علیرضا سلیمانی را هم می توان در نظر گرفت که شانس مدال داشته باشند هر چند که کارشان سخت است.

او ادامه داد: ما از نفرات جوان انتظار داریم خوب وزنه بزنند و این توقع را نداریم که حتما امسال مدال بگیرند. برای مثال عارف خاکی تا جا بیفتد زمان می برد یا علی داودی یک سال دیگر در رده جوانان هست و او هم به زمان احتیاج دارد تا وزنه بردار شش دانگی در مسابقات بزرگسالان جهان شود.  اما اگر نفرات جوان رکوردهایی که در تمرینات زده اند را درمسابقه هم تکرار کنند خیلی عالی است و امتیاز خوبی می‌توانند بگیرند. تمرینات وزنه برداران در این مدت خوب بوده و امیدواریم در صحنه مسابقات هم وزنه های خوبی بزنند.

جباری در پاسخ به این پرسش که چرا خبر زیادی از همایون تیموری نیست، گفت: همایون تیموری مقداری آسیب دیدگی از ناحیه زانو دارد از این رو تمریناتش مقداری سبک است و به او فشار نمی آوریم. به مسابقات جهانی می‌رسد و امیدوارم تا روز مسابقه‌اش خیلی بهتر شود و به خوبی وزنه بزند.

او در مورد وضعیت سهراب مرادی تاکید کرد: سهراب مرادی تمرینات خوبی دارد. او وزنه بردار با تجربه ای است و مردم هم جز قهرمانی انتظار دیگری از او ندارند. مردم همیشه از او می‌خواهند قهرمان شود و رکورد بشکند البته هنوز فدراسیون جهانی رکوردهای اوزان جدید را اعلام نکرده که ببینیم به چه صورت است و برای آنها برنامه ریزی داشته باشیم حتی علی داودی هم این شانس را دارد که رکورد جوانان جهان را بشکند اما متاسفانه هنوز رکوردهای اوزان جدید اعلام نشده است.

جباری در مورد نبود نام سه وزنه بردار ایران در لیست اولیه فدراسیون جهانی گفت: اسامی ورزشکاران به طور کامل ارسال شده بود و فدراسیون هم پیگیر هم است که چرا در لیست اولیه اسامی تیم ایران به طور کامل درج نشده است.

او در مورد زمان اعزام وزنه برداران به مسابقات جهانی بیان کرد: تیم ملی جمعه هفته جاری راهی مسابقات جهانی می شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید