جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریرده‌بندی عجیب‌ترین اشیاء پیدا شده‌ در فرودگاه‌ها

رده‌بندی عجیب‌ترین اشیاء پیدا شده‌ در فرودگاه‌ها

روزانه در فروگاه انسان های مختلفی به مقاصد مختلف می روند و به این ترتیب خیلی ساده می توان گفت که در واقع فرودگاه یک مرکز مشترک بین بسیاری از انسان ها با خصوصیات مختلف است. این انسان های مختلف بی شک به همراه خود به همراه دارند و این وسایل به نوعی مورد نیازشان بوده و یا برایشان ارزشمند بوده است که همراهشان بوده اما آیا این وسایل برای دیگران هم به اندازه های آن ها عادی است؟ آیا این وسایل بی خطر هستند؟ از همه این سوال ها مهم تر این است که چرا در فرودگاه آن ها را به همراه داشته اند؟

بازرسی فرودگاه

همانطور که می دانید به همراه بردن بسیاری از وسایل به درون هواپیما ممنوع است و در منشور هر شرکت هواپیمایی آمده است که در غیر این صورت برخوردی سخت و حقوقی با شخص خاطی صورت می گیرد.

البته این نکته در این جا گفتنی است که همه ی این وسایل در شرایط خاصی تنها در شرایط خاصی همچون به همراه داشتن مجوز و یا پروازی مخصوص قابل انتقال در سفرهای هوایی هستند و بی هیچ مشکلی می توانند به فرودگاه آورده شوند.

این وسایل به صورت کوتاه عبارتند از: مایعات کمتر از ۱۰۰ میلی‌ لیتر، وسایل تیز،  لوازم ورزشی همچون: چوب بیسبال، باتوم اسکی، تیر و کمان، چوب گلف، هاکی و چوب بیلیارد و هر وسیله ورزشی دیگری که چوب و باتوم و قسمت‌هایی از این دست دارد، اسلحه های سرد و گرم، ابزارآلات، فندک، کبریت و سایر وسایل آتش زا و میوه، گوشت، سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی.

ما در این مطلب می خواهیم به صورت خاص به تخطی هایی از قانون اشاره نماییم که نه تنها ممنوع بوده اند بلکه از دسته ی عجیب ترین وسایل کشف شده در فرودگاه بوده اند که در فرودگاه کشف شده اند.

عجیب ترین چیزهایی که در فرودگاه پیدا شده اند

برای اولین نمونه ی عجیب ترین وسایل پیدا شده در فرودگاه ها می خواهیم به چمدانی در فرودگاه ال پرات بارسلونا اشاره نماییم که در نوع خود به شدت عجیب است. در این فرودگاه ماموران به مردی مشکوک شدند که چمدانی بسیار بزرگ و سنگین را به همراه خود داشت.

البته شکشان هم بی مورد نبوده است زیرا وقتی این چمدان در زیر اشعه ی ایکس ری قرار گرفت، در کمال تعجب مشاهده شد که مردی در آن قرار گرفته است که گویا وسایلی در دست خود به حالت آماده باش دارد.

قضیه از این قرار است که این مرد و همدستش قرار بوده تا بتوانند از قسمت بازرسی فرودگاه بگذرند و با رسیدن به قسمت حمل بار و نگهداری، با استفاده از چراق قوه و وسایلی برشی که مرد در چمدان با خود داشته است، از چمدان و ساک های مسافران دزدی کنند! پلیس فرودگاه این دو فرد را دستگیر کرده و آنان را به پلیس تحویل دادند.

لاک پشت

مورد بعدی که به آن اشاره خواهیم کرد، همبرگر با طعم لاک پشت زنده است! بله یک لاک پشت زنده در وسط نان همبرگر و مخلفاتش بوده که ماموران هنگام رد کردن از دستگاه متوجه دست و پا دار بودن همبرگر می شوند و این جا بود که یکی از داستان های جدید فرودگاه رقم می خورد.

گویا صاحب همبرگر که مردی چینی به نام لی بوده است که برای سفری کاری باید مسافرت می کرده است اما او به دلایلی نمی خواسته که لاک پشتش تنها بماند بنابراین وی برای این که حیوان مورد علاقه اش را به همراه خود ببرد و کسی هم شک نکند، آن را در میان ساندویچ همبرگر می پیجد و باقی داستان هم که مشخص است.

اجازه ی پرواز آقای لی منتفی نشد اما به هر حال این مرد چینی باید انتخاب می کرده است که آیا هوز هم می خواسته بدون لاک پشتش به اینسفر مهم برود؟ نظر شما چیست؟

چاقو

همینطور که پیش می رویم به موارد عجیب و غریب تری از عجیب ترین وسایل کشف شده در فرودگاه ها می رسیم و یکی از این عجیب و غریب ها این است که آقار کرت ویلی گارنت را برای آخرین بار از فرودگاه رد کردند ولی گارنت مرحوم به صورت یک مرد بیمار که بر روی ویلچر نشسته در حال رد شدن از گیت فرودگاه بوده است!

بگذارید واضح تر توضیح دهیم. گیتا و دخترش به همراه پدر ۹۱ ساله ی خانواده که گویا بیمار هم بوده است، قصد داشتن تا از انگلیس به کشور آلمان بروند، البته همانطور که قابل حدس است آقای کِرت مرده بوده است و خانواده اش جسد آن را با خودشان حمل می ‌کرده اند!

این مادر و دختر جسد کرت را بر روی ویلچر گذاشته بودند و برایش عینک دودی هم زده بودند تا کسی شک نکند، اما ماموران فرودگاه بعد از این که متوجه می ‌شوند مرد روی ویلچر بسیار مشکوک است وی را بازرسی می کنند و متوجه می شوند که در واقع یک جسد روی ویلچر است!

پس از دستگیری زن ها، آن ها اقرار می کردند که نمی دانستند او مرده ولی بعدا معلوم شد که آن ها قصد داشتند به خاطر این که هزینه ی حمل هوایی فوت شدگان زیاد است، جسد او را به این صورت از فرودگاه رد کنند.

میوه

از این مورد جالب تر این است که یک خانم چینی که برای کم کردن استرس سفرش از طرف پزشک گواهی داشته که باید با خود میوه ببرد، برای این که این امر بدون داشتن چاقو برایش امکان پذیر نبوده ، چاقوی میوه خوری خود را در موهایش به عنوان یک گیره قایم می کند اما در رد شدن از دستگاه اشعه ایکس مشخص می شود که یک چاقو در سر او به عنوان گیره استفاده شده است. البته موارد خنده دارتر و کودکانه تر هم در لیست  عجیب‌ترین وسایل کشف شده در فرودگاه ها هستند به طور مثال در فرودگاه برلین دختری را دستگیرکردند که به خاطر شرط بندی با دوستش، قرار بوده است که یک نارنجک را در محوطه این فرودگاه منفجر کند که البته وقتی مشخص شد وی با خود وسیله ای شبیه به نارنجک دارد معلوم شد که این ولنجک مصنوعی و پلاستیکی بوده است!

میمون

مورد دیگری از عجیب ترین وسایل کشف شده در فرودگاه این است که یک نوجوان کانادایی با خود ساعت زنگدار را جوری درست کرده بود که آن قدر واقعی بود که هر کسی فکر می کرد که او یک بمب به همراه خود دارد و قصد دارد که ان را وارد هواپیما کند!

این کار این پسر بچه باعث شد که فرودگاه ۳ ساعت در قرنطینه و محاصره باشد. در نهایت پلیس این نوجوان را به دلیل اختلال در نظم محکوم کرد. از جمله دیگر موارد خنده دار این است که مردی در چمدان خود ۴۴ خزنده از انواع مارمولک ها و مارهای بسیار کمیاب و نایاب را می خواسته تا به بانکوک قاچاق نمیاد که در گذر از دستگاه اشعه ایکس این مرد دستگیر شد.

قاچیاق یک مومیایی در چمدان به وسیله یک مرد مصری، بلعیدن ۱ کیلو طلا برای قاچاق به هند و قاچاق میمون آن هم در لباس و قایم کردن چاقو در ظرف دارو و بسیاری از تخلفات دیگر در این لیست ما همگی جای دارند!

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید