جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراجتماعی و شهریرادار TMA بعنوان پشتیبان فرودگاه‌های مهرآباد و امام نصب شد

رادار TMA بعنوان پشتیبان فرودگاه‌های مهرآباد و امام نصب شد

وزیر راه و شهرسازی از نصب رادار TMA به عنوان رادار قدرتمند پوشش پروازهای منطقه شمال کشور و پشتیبان رادار فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) خبر داد.به گزارش رتبه آنلاین از مهر، محمد اسلامی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از رادار TMA کوشک‌بزم (ترمینال هوایی ایران) واقع در آزادراه تهران- قم، با اشاره به توانمندی نیروی انسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ایران در حال تبدیل شدن به سازنده و صادرکننده رادار است.

وی یکی از اولویت‌های کشور را رساندن حوزه مراقبت پرواز به سطح استانداردهای جهانی و توجه به تجهیزات برای افزایش دقت در هدایت پروازها دانست و افزود: با نصب رادار TMA در کوشک‌بزم، پوشش منطقه‌ای شمال کشور و محدوده تهران به طور کامل انجام شد و از زمان روشن شدن موتور هواپیما بر روی باند تا زمان تیک‌آف و اوج گرفتن و ادامه مسیر، اطلاعات لازم از طریق سیستم مراقبت پرواز داده شده و به طور کامل تحت کنترل خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی این اقدام را فعالیتی برای افزایش ایمنی پروازها عنوان و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم پوشش صد درصدی را برای فضای کشور فراهم کنیم.

اسلامی پیشرفت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه رادار را قابل توجه دانست و ادامه داد: می‌توانیم در این زمینه به تولید و حتی صادرات رادار بپردازیم.

رادار TMA در منطقه کوشک‌بزم واقع در آزادراه تهران-قم یکی از پیشرفته‌ترین رادارهای موجود در جهان محسوب می شود و در حال حاضر در کشور دو دستگاه رادار TMA در کوشک‌بزم و بندرعباس نصب شده است. میزان پوشش رادار TMA در تهران ۴۰۰ کیلومتر بوده و به عنوان پشتیبان رادار فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) فعالیت خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید