شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهکسب‌وکارهای دانش‌بنیاناستارتاپ‌هاتلگرام طلایی چیست و آیا باید نصب کرد؟

تلگرام طلایی چیست و آیا باید نصب کرد؟

 فلیترینگ تلگرام در ایران، باعث شد تا کاربران زیادی شروع به استفاده از نسخه‌های دیگر تلگرام مانند  تلگرام طلایی، هاتگرام و موبوگرام کنند؛حال این سئوال باقی است که این نسخه‌ها چیست و آیا باید از انها استفاده کرد یا خیر؟

به گزارش رتبه آنلاین، در شرایطی که پیام رسان‌های داخلی به عنوان جایگزین تلگرام اعلام شده اند و فیلترینگ تلگرام از سوی قوه قضائیه انجام شده است، برخی از مردم این سئوال را دارند که نسخه هایی مانند تلگرام طلایی جیست ؟

در این خصوص باید توضیح داد که پیام‌رسان‌های داخلی، مثل سروش، گبا قطعی و مسکلات خود باعث گلایه‌مندی و شکایت مردم شده اند و همین موضوع  نسخه‌های خاص داخلی تلگرام، مثل تلگرام طلایی، را به دلیل تشابه اسمی رواج داده است.

در این خصوص گفته می‌شود که نسخه تلگرام طلایی (تلگرام پیشرفته)، که فقط در مارکت‌های ایرانی نظیر کافه ‌بازار موجود است، متعلق به وزارت ارشاد جمهوری اسلامی است .

با این‌که تلگرام طلایی بر پایه اپلیکیشن تلگرام ساخته شده است؛ اما آن طور که برخی کارشناسان ای تی می گویند، این برنامه‌ها می‌توانند حریم شخصی شما را تهدید کنند چرا که وقتی شما پیام‌رسان‌ها را در گوشی خود نصب می‌کنید با این موارد مواجه می‌شوید:

–    ثبت مشخصات تلفن در سامانه‌های ارسال نوتیفیکیشن‌

–    خارج‌شدن اتوماتیک از برخی کانال‌های پربازدید و فیلترکردن آن‌ها

–    دنبال‌کردن خودکار برخی کانال‌ها بدون اطلاع و اجازه‌ کاربر

–    عدم امکان ترک برخی کانال‌ها

–    افزوده‌شدن خودکار برخی بات‌ها به عنوان دستیار به حساب کاربری

–    نمایش علامت تایید اصالت (وریفای) جعلی در کنار نام برخی کانال‌ها

–    نمایش اجباری پیام و تبلیغات سایرین بین محتوای دیگر کانال‌ها

–    ارسال نوتیفیکیشن‌‌های تبلیغاتی برای دنبال‌کردن کانال یا مشاهده محتواهای دیگر

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید