جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاهتل‌ها کارکنان کمتری استخدام می‌کنند

هتل‌ها کارکنان کمتری استخدام می‌کنند

 بیشتر مردم ترجیح می‌دهند با تلفن‌های هوشمند خودشان سروکله بزنند تا کارکنان هتل‌ها. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که تاجران در سفر کمتر به برقراری هر نوع ارتباط انسانی تمایل دارند و درواقع از آن اجتناب می‌کنند.


اکونومیست

تاجران مسافر برای رزرو یک میز در رستوران از وب‌سایت اوپن تیبل استفاده می‌کنند. اگر بخواهند نزدیک‌ترین موزه به هتل را پیدا کنند، احتمالاً گوگل اولین گزینه‌ای است که برای پیدا کردن آدرس به سراغش می‌روند و اگر بخواهند در شهر گردش کنند، می‌توانند به‌آسانی از خدمات اوبر استفاده کنند. اینکه بیشتر خدمات با لمس صفحه تلفن همراه به‌سرعت قابل‌دسترسی است این سؤال را ایجاد کرده که واقعاً به کارکنان هتل‌ها به‌ویژه راهنمایان یا همان دربان هتل نیاز هست یا خیر؟

اخیراً صاحبان هتل‌ها به این سؤال پاسخ منفی می‌دهند و روزبه‌روز به تعداد مخالفان استخدام راهنما در هتل‌ها اضافه می‌شود. براساس گزارش هتلداران آمریکایی سهم راهنمایان هتل در هتل‌های این کشور از 27 درصد در سال 2010 به 20 درصد در سال گذشته رسیده است. از سال 2014 تعداد هتل‌های لوکسی که دربان استخدام می‌کنند، به کمتر از 20 درصد کاهش پیدا کرده است. البته راهنمایان هتل به‌طور کامل منقرض نشدند اما بیشتر فروشگاه‌های بزرگ یا مؤسسات مجلل تمایل به استخدام آن‌ها دارند. در آمریکا 82 درصد از هتل‌های لوکس راهنما استخدام می‌کنند و رتبه دوم متعلق به هتل‌های درجه‌یک است که 72 درصد از آن‌ها دربان به کار می‌گیرند. پس‌ازاین، در  هتل‌های دیگر کمتر نشانی از دربان‌ها وجود دارد. پس از هتل‌های فوق‌العاده خوب، هتل‌های مجلل و پرطرفدار در رده‌بندی قرار گرفتند که 16 درصد از آن‌ها دربان استخدام می‌کنند و در هتل‌های متوسط زنجیره‌ای این رقم فقط 3 درصد است.

یکی از دلایل استقبال مسافران از تکنولوژی در سفر بهره‌مندی از فرصت استفاده از خرد جمعی است. مسافران چند هتل در گفت‌وگو با پایگاه رادیویی فیلادلفیا  به این موضوع اشاره کردند. از نظر آن‌ها گوش کردن به توصیه‌های یک نفر درحالی‌که می‌توان با چند کلیک به نظرات هزاران نفر دسترسی پیدا کرد هیچ لطفی ندارد. دلیل دیگر این است که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند با تلفن‌های هوشمند خودشان سروکله بزنند تا کارکنان هتل‌ها. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که تاجران در سفر کمتر به برقراری هر نوع ارتباط انسانی تمایل دارند و درواقع از آن اجتناب می‌کنند.

نکته جالب اینکه دربان‌های هتل هنوز به اهمیت نقش خودشان ایمان دارند. حرف آن‌ها این است که هنوز بسیاری از مردم به ارتباط با آدم‌ها بیش از لمس صفحه‌های نمایش ارجحیت می‌دهند. آن‌ها داستان‌های زیادی از کارهای باارزشی که تاکنون انجام دادند تعریف می‌کنند که به کمک دانش و ارتباط با آن‌ها شکل‌گرفته است. نجات لباس عروس از یک خشک‌شویی تعطیل در روز عروسی یکی از این داستان‌هاست. دربان‌ها با تب لتی در دست به مسافران نزدیک می‌شوند و تلاش می‌کنند با جست‌وجو در اینترنت به آن‌ها کمک کنند.

البته بعضی از هتل‌ها با در پیش گرفتن رویکردهای جدید تلاش می‌کنند دربان‌ها را به هتل‌ها بازگردانند. در ماه جولای هتل پارک هیات در ملبورن یک سگ را با اسم آقای واکر به‌عنوان دربانی با مسئولیت‌های جدید استخدام کرد، مسئولیت‌هایی که شامل خوشامدگویی به مهمانان در لابی هتل و شرکت در جلسات مهم مشتریان است. آقای واکر یک ویژگی شخصیتی دارد و آن‌هم سادگی و فروتنی است یعنی چیزی که هیچ اپلیکیشن و تلفن هوشمندی نمی‌تواند با آن رقابت کند.

منبع: اتاق بازرگانی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید