جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روز۵ کشور که محققان در آنجا بیشترین درآمد را دارند

۵ کشور که محققان در آنجا بیشترین درآمد را دارند

 

پنج کشور دنیا که محققان در آنجا بیشترین درآمد را درامد معرفی شد.

به گزارش رتبه انلاین، محققان در تمام رشته ها و بخش ها نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه کشورها دارند. برهمین اساس برخی از کشورها مزایای ویژه ای برای محققان خود درنظر می گیرند تا آنها را جذب کنند. دراین گزارش پنج کشور نخست در فهرست پردرآمدترین محققان معرفی شده است.

 

1-سوئیس

براساس گزارشی که از سوی انجمن علمی بازرگانی ایران منتشر شده است، در سوئیس دانشمندان و محققان سالانه به طور متوسط حدود ۹۵,۰۰۰ دلار دستمزد گیرند.

این مبلغ سوئیس را به بهترین کشور برای محققان تبدیل کرده است. حتی بهترین و مطرح‌ترین محققان می‌توانند بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار در سال کسب درآمد کنند (این میزان دستمزد عمدتا مربوط به بخش خصوصی است).

 

2- آمریکا

با توجه به اینکه در هر سال در آمریکا تحقیقات بسیاری انجام می‌شود، جای تعجب ندارد که آمریکا در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است.

محققان به طور متوسط دستمزدی حدود ۷۵,۰۰۰ دلار در سال دریافت می‌کنند.این دستمزد می‌تواند تا ۱۱۰,۰۰۰ دلار در سال هم باشد، اما درصد بسیار کمی از دانشمندان چنین حقوق بالایی دریافت می‌کنند.

 

3- ژاپن

کشوری با تکنولوژی بالا چون ژاپن، جایگاه بسیاری از دانشمندان و محققان در زمینه‌های مختلف است و فرصت‌های تحقیقاتی بسیاری در سرزمین آفتاب تابان وجود دارد. دانشمندان به طور متوسط حدود ۶۷,۰۰۰ دلار در سال به دست می‌آورند، دانشمندان با درآمد بالاتر می‌توانند چیزی حدود ۹۲,۰۰۰ دلار در سال کسب درآمد کنند.

 

4-استرالیا

دانشمندان به طور میانگین ۵۹۰۰۰ دلار در سال در بخش‌های مختلف تحقیقاتی کسب درآمد می‌کنند. این مبلغ بر اساس زمینه‌های مختلف (پزشکی، محیط زیست و غیره) می‌تواند متفاوت باشد.

 

5- آلمان

محققان تازه کار می‌توانند انتظار داشته باشند، با کار کردن به عنوان محقق در آلمان سالانه میزان ۶۴۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند.میزان دستمزد بر اساس تجربه و سابقه‌ی محقق افزایش می‌یابد.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید