جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌ها۱۵ کارآفرین زن مشهور در دنیا

۱۵ کارآفرین زن مشهور در دنیا

در گذشته، اکثریت کارآفرینان را مردان تشکیل می دادند، اما در سال های اخیر تعداد زنان کارآفرین به نحو چشم گیری افزایش پیدا کرده است. داستان موفقیت این زنان شگفت‌انگیز واقعا شنیدنی است.

به گزارش رتبه آنلاین از راوی امروز، در گذشته، اکثریت کارآفرینان را مردان تشکیل میدادند، اما در سال های اخیر تعداد زنان کارآفرین به نحو چشم گیری افزایش پیدا کرده است. داستان موفقیت این زنان شگفت انگیز واقعا شنیدنی است. با ما همراه باشید تا شما را با ۱۵ نفر از برترین کارآفرینان زن جهان آشنا کنیم.
آنگلا مرکل
ثروت خالص: ۱۱٫۵ میلیون دلار

آنگلا مرکل سیاستمدار شهیر آلمانی است که قبلا به عنوان یک دانشمند در رشته فیزیک به تحقیق و پژوهش می‌پرداخت. اگر چه که او را نمی‌توان کاملا یک کارآفرین دانست، اما ارزش آن را دارد که در این فهرست جای گیرد چرا که او به عنوان قدرتمندترین زن جهان شناخته شد و شهرت بیش از این مگر ممکن است؟!


سوفیا ورگارا

ثروت خالص: ۳۷ میلیون دلار

او که یک بازیگر و مدل مستعد است، در سال‌های اخیر با همکاری با شرکت‌هایی هم چون head & shoulders, diet pepsi و cover girl  او را تبدیل به یک کارآفرین موفق کرده است.

سوفیا ورگارا با همکاری چند نفر شرکت Latin World Entertainment  را راه اندازی کرد که در زمینه موضوعاتی چون مدیریت استعدادها و بازاریابی محصولات سرگرم کننده می‌پردازد. سال گذشته ثروت او مبلغ هنگفت ۳۷ میلیون دلار اعلام شد.

 آریانا هوفینگتون

ثروت خالص: ۵۰ میلیون دلار
او بنیان‌گذار شرکت The Huffington Post  است و حتی پس از فروش این شرکت بهAOL  به مبلغ ۳۱۵ میلیون دلار، او هنوز در بخش مهمی از عملیات روزانه این شرکت نقش به سزایی دارد. او هم چنین یک نویسنده بسیار موفق است.ثروت خالص او ۵۰ میلیون دلار برآورد می شود.

دبی فیلدز

ثروت خالص:۶۵ میلیون دلار

در سال ۱۹۷۷، دبی فیلدز شرکت Mrs. Fields Bakeries را پایه‌گذاری کرد و هم اکنون یکی از بزرگترین عرضه کننده‌های کلوچه در ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود. از زمان آغاز این شرکت، او کار خود را به ۱۱ کشور در جهان گسترش داده و ۶۵۰ فروشگاه کلوچه در امریکا و ۸۵ فروشگاه در سراسر جهان دارا است. ثروت خالص دبی فیلدز ۶۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.


سوزان وجسیکی

ثروت خالص: ۳۵۰ میلیون دلار

او در کالیفرنیا به دنیا آمد و در دانشگاه هاروارد تاریخ و ادبیات خواند. شرکت گوگل توسط لری پیج و سرگی برین در گاراژ خانه سوزان وجسیکی در سال ۱۹۹۸ متولد شد و یک سال او بعد او مدیر بازاریابی شرکت گوگل شد. از زمانی که گوگل مالکیت یوتیوب را در اختیار گرفت او مدیر عامل یوتیوب بوده است.


ایندرا نویی

ثروت خالص: ۱۴۴ میلیون دلار
ایندرا نویی در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ متولد شد و هم اکنون یک مدیر موفق در امر کسب و کار است. او در حال حاضر مدیر عامل شرکت PepsiCo  است. او ابتدا در سال ۱۹۹۴ به این شرکت پیوست، درسال ۲۰۰۱ مدیریت مالی این شرکت را برعهده گرفت و در نهایت به سمت مدیرعامل این شرکت منصوب شد. سال گذشته او به عنوان سیزدهمین زن قدرتمند جهان معرفی شد. حقوق او از این شرکت در حدود ۲۸٫۶ میلیون دلار است و کل ثروت او حدود ۱۴۴ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که او را تبدیل یکی از موفق‌ترین کارآفرینان در دنیا کرده است.

بیانسه

ثروت خالص:۴۵۰ میلیون دلار

آیا می‌دانستید که مجموع ثروت بیانسه و همسرش جی-زد بیش از یک میلیارد دلار است؟

گذشته از تمامی جوایز و شهرتی که او در زمینه موسیقی کسب کرده است، مبلغ عمده‌ای از درآمدهای بیانسه مربوط به حضور او در تبلیغات شرکت‌های گوناگون، سرمایه‌گذاری‌های وی و نیز مالکیت یه خط تولید لباس است.
می‌توان ادعا کرد که بیانسه و همسرش جی-زد از ثروتمندترین زوج‌ها در جهان هستند.

شریل سندبرگ

ثروت خالص: یک میلیارد دلار
شریل سندبرگ مدیر فناوری، نویسنده و در حال حاضر مدیریت عملیات شرکت facebook  بر عهده دارد. او هم چنین عضو هیئت مدیره کمپانی والت دیزنی و شرکت V-Day  است.
او در سال ۲۰۱۲ توسط مجله تایمز به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار و با نفوذ در جهان شناخته شد و با دارایی حدود ۱ میلیارد دلار او یکی از مشهورترین و موفق‌ترین کارآفرینان در جهان به شمار می‌رود.

سارا بلیکلی

ثروت خالص: ۱ میلیارد دلار
او موسس شرکت Spanx  است که در زمینه تولید پوشاک به فعالیت می‌پردازد. او در هنگام تاسیس کمپانی Spanx  پول چندانی برای سرمایه‌گذاری نداشت. ایده‌ها و نظرات او توسط اکثریت سرمایه‌گذاران رد می‌شد و بعد از تلاش خستگی‌ناپذیر موفق شد تا بالاخره این شرکت را به جایگاه واقعی‌اش برساند. اکنون او با ثروت خالص حدود ۱ میلیارد دلار یکی از موفق ترین کارآفرینان جهان است و داستان زندگی‌اش بی‌شک ارزش خواندن را دارد.

ونگ لای چون

ثروت خالص: ۱٫۵ میلیارد دلار

ونگ لای چون مدیریت شرکت Luxshare  را بر عهده دارد. اکثر قطعات مورد استفاده در محصولات اپل توسط این شرکت تولید می‌شود. هنگامی که او به عنوان یک میلیاردر شناخته شد، او را به عنوان یکی از جوان‌ترین زنان میلیاردر خودساخته در جهان می شناختند. او در سال ۲۰۰۴ این شرکت را به همراه برادرش خریداری کرد و اکنون ثروت خالصش حدود ۱٫۵ میلیارد دلار است.


چر ونگ

ثروت خالص:۱٫۶ میلیارد دلار
چر ونگ، به صورت مشترک با چند فرد دیگر شرکت htc  را تاسیس کرد که در صنعت تکنولوژی موبایل به فعالیت می‌پردازد.
او در سال ۱۹۵۸ به دنیا آمد و مدرک دانشگاهی خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد. چر ونگ پس از تاسیس شرکت VIA  در سال ۱۹۸۷، شرکت HTC  را در سال ۱۹۹۷ تاسیس کرد. او که ثروتی حدود ۱٫۶ میلیارد دلار دارد، در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به عنوان یک میلیارد شناخته شد. او هم چنین در سال ۲۰۱۲ در فهرست قدرتمندترین زنان جهان قرار گرفت. او بدون شک یکی از موفق‌ترین کارآفرینان جهان به شمار می‌رود و شرکت HTC  در کنار شرکت‌هایی چون اپل، سامسونگ و سونی از شرکت‌های برتر در زمینه صنعت موبایل به شمار می‌رود.

دنیس کوتس

ثروت خالص:۲٫۵ میلیارد دلار
دنیس کوتس موسس شرکت Bet365 است که در زمینه شرط بندی آنلاین فعالیت می‌کند.
او دامنه سایت این شرکت را در سال ۲۰۰۰ خریداری کرد و پس از صرف یک سال کار بر روی ساخت این وب‌سایت، آن را رسما راه‌اندازی کرد.
او با دریافت ۱۵ میلیون پوند وام از Royal Bank of Scotland ، شرکت Bet365  را به سوددهی قابل ملاحظه‌ای رساند. از آن زمان تاکنون، این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه شرط‌بندی آنلاین محسوب می‌شود. محال است شما مسابقه فوتبالی را در انگلستان تماشا کنید و آگهی تبلیغاتی Bet365  را نبینید.

فلورانشو آلاکیجا

ثروت خالص: ۲٫۵ میلیارد دلار
فلورانشو آلاکیجا ثروتمندترین زن کارآفرین در نیجریه است. او ممکن است به اندازه کارآفرینانی همچون بیانسه و اپرا ونیفری شناخته شده نباشد، اما ثروت خالص او ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
اولین شرکتی که او تاسیس کرد شرکتی بود که در زمینه خیاطی به فعالیت می‌پرداخت و او این شرکت را پس از تجربه دو کار دیگر راه‌اندازی کرد. پس از این که شرکت خیاطی او شروع به سودآوری قابل ملاحظه‌ای کرد او شروع به سرمایه‌گذاری در سایر صنعت‌ها همچون نفت و صنعت چاپ کرد.
سال گذشته او به عنوان نود و ششمین زن قدرتمند جهان شناخته شد.

اپرا وینفری

ثروت خالص: ۳ میلیارد دلار
او فردی است با استعدادهای متنوع و به عنوان یک بازیگر موفق، مجری، تهیه کننده و فعال در امور خیریه شناخته می‌شود. مهم‌ترین موفقیت او بدون شک برنامه  The Oprah Winfrey Show  است که به دلیل پخش بدون وقفه در ۲۵ فصل در ۲۵ سال، شایسته دریافت جایزه گردید. او هم اکنون یکی از ثروتمندترین و محبوب‌ترین زنان کارآفرین در جهان به شمار می‌رود.

جینا رینهارت

ثروت خالص: ۱۱٫۷ میلیارد دلار
او که اهل استرالیا است، ثروتمندترین فرد در استرالیا و ششمین زن ثروتمند در جهان به شمار می‌رود. او که در زمینه معدن به فعالیت می‌پردازد و مدیریت شرکتی به نام Hancock Prospecting Group در همین زمینه را بر عهده دارد که سالانه حدود ۳۰ میلیون تن آهن تولید می‌کند. او مدیریت این شرکت را از هنگام مرگ پدرش در سال ۱۹۹۲ بر عهده دارد و هم اکنون از موفق‌ترین زنان کارآفرین به شمار می@رود.
منبع: برترینها
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید