دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیکدام کشورها برای نظامی‌گری بیشتر خرج کردند

کدام کشورها برای نظامی‌گری بیشتر خرج کردند

هزینه‌های نظامی بخش مهمی از هزینه‌های دولت‌ها است زیرا هزینه‌ای است که برای دفاع از کشور صرف می‌شود  و زمینه را  برای تامین امنیت در داخل مرزهای کشور فراهم می‌کند.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از سازمان اطلاعات امریکا ،در سال ۲۰۱۷ میلادی عمان بیشترین سهم از تولید ناخالص داخلی خود را برای هزینه‌های نظامی صرف کرد. در سال گذشته هزینه‌های نظامی در کشور عمان معادل ۱۳.۷۳ درصد تولید ناخالص داخلی در این کشور بود. کشور سودان جنوبی در این رده‌بندی جایگاه دوم را داشت و ۱۰.۹۳ درصد تولید ناخالص داخلی در این کشور برای تامین هزینه‌های نظامی صرف شد.

سومین کشور این فهرست، کشور عربستان سعودی است که درسال قبل معادل ۹.۸۵ درصد تولید ناخالص داخلی خود را برای تامین هزینه‌های نظامی صرف کرد.کشورهای کنگو و الجزایر در این رده‌بندی جایگاه چهارم و پنجم را داشتند و امارات ششمین کشور این فهرست بود. درسال گذشته سهم هزینه‌های نظامی امارات به تولید ناخالص داخلی در این کشور برابر با ۵.۶۶ درصد بود و روسیه معادل ۵.۴ درصد تولید ناخالص داخلی خود را برای تامین هزینه‌های نظامی صرف کرد.

در این گزارش سهم هزینه‌های نظامی ایران به تولید ناخالص داخلی در این کشور برابر با ۲.۶۹ درصد بود. ایران سی و سومین کشور این فهرست بوده است . امریکا در این رده‌بندی جایگاه بیست و شش را داشت و ۳.۲۹ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برای تامین هزینه‌های نظامی صرف شده است.

البته باید در نظر داشت که این رده‌بندی تنها سهم هزینه‌های نظامی به تولید ناخاصل داخلی را نشان می‌دهد ولی با در نظر گرفتن بزرگی تولید ناخالص داخلی هر کشور ، خواهیم دید که کشورهایی از قبیل امریکا بالاترین مبلغ دلاری هزینه‌های نظامی را دارند.

کدام کشورها بالاترین سهم هزینه نظامی به تولید ناخالص را دارند
رتبهنام کشورسهم هزینه نظامی به تولید ناخالص داخلی(درصد)
۱عمان۱۳.۷۳
۲سودان جنوبی۱۰.۹۳
۳عربستان سعودی۹.۸۵
۴کنگو۷.۱۷
۵الجزایر۶.۵۵
۶امارات۵.۶۶
۷رژیم صهیونیستی۵.۶۴
۸روسیه۵.۴
۹کویت۴.۸۳
۱۰لبنان۴.۷۶
۱۱بحرین۴.۵۹
۱۲اردن۴.۵۸
۱۳نامیبیا۴.۴۴
۱۴ارمنستان۴.۰۹
۱۵برمه۴.۰۸

 

 سهم  هزینه های نظامی به تولید ناخالص داخلی  کشورهای منتخب
رتبهنام کشورسهم هزینه های نظامی به تولید ناخالص داخلی(درصد)
۱۹عراق۳.۶۳
۲۶امریکا۳.۲۹
۳۳ایران۲.۶۹
۳۸هند۲.۴۷
۴۷بریتانیا۲.۲
۵۲چین۱.۹
۶۲ترکیه۱.۷۳
۷۷بنگلادش۱.۴۴
۸۲مالزی۱.۴۱
۹۷آلمان۱.۱۹
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید