یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیکدام شرکتهای دارویی بیشترین هزینه را برای تحقیق می‌کنند؟

کدام شرکتهای دارویی بیشترین هزینه را برای تحقیق می‌کنند؟

تحقیق و توسعه نقشی کلیدی در هر صنعتی دارد و اگر شرکت مورد نظر در بخش سلامت و درمان فعالیت کند اهمیت تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری در این زمینه بیش از پیش نمایان می شود. مطالعه  تحولات ایجاد شده در شناخت بیماریها و روشهای درمانی آنها و پیشرفتهای تکنولوژیکی برای شرکتهای فعال در صنعت دارو بیش از دیگر شرکتها اهمیت دارد و موفقیت آنها در کشف داروهای تازه می تواند تضمین کننده ارتقای سلامت در جامعه باشد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان بهداشت جهانی ،در سال ۲۰۱۶ میلادی ، شرکت Merck&co بیشترین هزینه را صرف تحقیق و توسعه کرد . در این سال هزینه تحقیق و توسعه این شرکت برابر با ۹.۷۶ میلیارد دلار امریکا بود که معادل۲۷.۵ درصد درآمد این شرکت از فروش داروها بود. این شرکت درسال ۲۰۱۶ میلادی از فروش دارو در سراسر دنیا درآمدی معادل ۳۵.۵۶ میلیارد دلار کسب کرد .

جالب این جاست که این شرکت داروسازی امریکایی از نظر میزان درآمد حاصل  از فروش دارو جایگاه چهارم دنیا را دارد ولی از نظر میزان هزینه ای که برای مطالعه روی کشف و تولید داروهای جدید انجام داده است جایگاه اول را دارد. سهم هزینه های صرف شده برای تحقیق و توسعه به کل درآمد این شرکت در سال قبل هم نسبت به دیگر شرکتها بالاتر بود .

دومین شرکتی که بالاترین هزینه را در بخش تحقیق و توسعه صرف کرده است شرکت سوییسی Roche است. در سال گذشته این شرکت ۸.۷۲ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرد  که برابر با ۲۲ درصد کل درامد این برند از فروش دارو در دنیا بود.این شرکت سوییس از نظر درآمد حاصل از فروش دارو در سال ۲۰۱۶ میلادی جایگاه سوم را دارد ولی از نظر هزینه صرف شده برای تحقیق و توسعه جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

شرکتهای دارویی که بیشترین هزینه را  در سال ۲۰۱۶صرف تحقیق و توسعه کردند
میزان هزینه تحقیق و توسعه (میلیارد دلار)نام کشورنام شرکت
۹.۷۶امریکاMerck&co
۸.۷۲سوییسRoche
۷.۹۲سوییسNovartis
۷.۸۴امریکاPfizer
۶.۹۷امریکاJohnson&Johnson
۵.۷۲فرانسهSanofi
۵.۶۳یریتانیاastrazeneca
۴.۹۳امریکاEli Lilly
۴.۷بریتانیاglaxosmithkline
۴.۴۱امریکاBristol-myers squibb
۴.۱۵امریکاAbbvie
۳.۹۳امریکاGilead sciences
۳.۷۶امریکاAmgen
۳.۰۸المانBayer

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید