جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیکاهش ۵ درصدی مالیات تولید درصورت موافقت دولت و مجلس

کاهش ۵ درصدی مالیات تولید درصورت موافقت دولت و مجلس

تسنیم گزارش داد: رئیس سازمان مالیاتی با اشاره به آمادگی برای کاهش ۵ درصدی مالیات تولیدکنندگان گفت: اسامی بانک‌هایی را که تفاهمنامه تبادل اطلاعات با سازمان مالیاتی امضا نکرده‌اند اعلام نمی‌کنم.

به گزارش رتبه آنلاین،  سید کامل تقوی‌نژاد در حاشیه یازدهمینهمایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران با بیان اینکه تاکنون به استثنای 3 بانک کلیهبانک‌ها تفاهمنامه تبادل اطلاعات با سازمان مالیاتی را امضاء کرده‌اند گفت: اگر خبرنگارانمسئولیت حقوقی افشای اسامی بانک‌هایی را که تفاهمنامه را امضا نکرده‌اند، بپذیرند اسامیبانک‌ها را اعلام می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در سالهای 95 و 96 موفقیت‌هایزیادی در خصوص دریافت اقلام اطلاعاتی فعالان اقتصادی به دست آمده است گفت: یکی از ایناقلام اطلاعات نظام بانکی است که با حفظ محرمانگی، اطلاعات نظام بانکی را دریافت خواهیمکرد.

تقوی‌نژاد با بیان اینکه این آمادگی در سازمان مالیاتیبرای کاهش مالیات تولیدکنندگان از 25 به 20 درصد بوجود دارد گفت: کاهش 5 درصدی مالیاتتولیدکنندگان منوط به موافقت دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

رئیس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به عملکرد سازمانمالیاتی در مقابله با فرار مالیاتی گفت: در سال 96، 10 هزار میلیارد تومان برق تشخیصبرای افرادی صادر شده که تاکنون یا پرونده‌ای در سازمان مالیاتی نداشته‌اند یا اطلاعاتخود را به صورت ناقص به سازمان ارائه کرده بودند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: سال گذشته یک میلیون و700 هزار واحد صنفی زیر هزار میلیارد تومان مالیات دادند در حالیکه خانواده محدود واردکنندگانخودرو حدود 830 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.

تقوی‌نژاد ادامه داد: سیاست سازمان مالیاتی حمایتاز واحدهای کوچک بوده و در همین راستا سازمان مالیاتی در سال 95، تنها 8 درصد به مالیاتاصناف اضافه کرد. این در حالیست که با توجه به نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی افزایش میزانمالیات باید حداقل 15 درصد باشد.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید