شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزپیش بینی بورس

پیش بینی بورس

بررسی وضعیت بورس امروز و پیش بینی بورس فردا 28 شهریور ماه 1402

بورس تهران در حالی که امروز کار خود را با قدرت نسبتا خوبی آغاز کرده بود، به مرور با کاهش قدرت تقاضا همراه شد. در نهایت هم در بخش منفی کار خود را به پایان رساند. بورس در شروع معاملات امروز توانست رنگ سبز بهتری را تجربه کند و نماگرهای تالار شیشه‌ای را با افزایش همراه کند. اگرچه این روند افزایشی در ابتدا قدرت خوبی داشت اما به مرور همچون روزهایی که در هفته گذشته سپری شد، سرعت تقاضا کاهشی شد. پس از نوسان‌های متوالی در نهایت شاخص کل بورس وارد محدوده منفی شد.

شاخص کل طی معاملات روز جاری کار خود را با یک کاهش بسیار اندک ۰.۱۱ درصدی به پایان رساند و در حدود ۲.۱۳۳ میلیون واحدی ایستاد. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز مسیر بهتری از شاخص کل را طی کرد و در انتها رشد ۰.۱۱ درصدی را به ثبت برساند. ارزش معاملات خرد سهام امروز نتوانست روند صعودی خود در روز گذشته را ادامه دهد. همچنین با کاهش نسبی در نهایت عدد ۴۶۲۱ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. امروز همچنین شاهد خروج پول ۴۳۵ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم. در ادامه به پیش بینی بورس فردا میپردازیم.

شرایط بازار :

در شرایط کنونی بازار و از آنجا که ارزش معاملات به عنوان نماگری برای سنجیدن میزان رونق و رکود وضعیت مناسبی را طی نمی‌کند، اینگونه می‌توان برداشت کرد که بورسی‌ها در انتظار سیگنال مهمی برای تداوم روند صعودی و کسب قدرت بیشتر در این مسیر هستند. زمانی که در کلیه بازارها رکود و سیاست‌های کنترلی در اقتصاد حاکم شد، صعود یک بازار نیازمند محرک‌های مهمی است. در گزارش‌های ۶ ماهه و وضعیت سودآوری شرکت‌ها می‌تواند این محرک مهم برای بازار سهام باشد.

بنابراین انتظار می‌رود در صورت عدم رخداد مهم و قدرتمندی طی روزهای آینده، بورس تهران تا انتهای شهریور ماه تغییر چندانی در روند خود نداشته باشد. اما به مرور با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه و بهبود چشم‌انداز سودآوری شرکت‌ها پس از قطعی برق و کاهش تولیدی که وجود داشت، روند صعودی با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد و بهانه‌های مناسبی برای خرید سهام ایجاد شود.

در این میان طی روزهای اخیر شاهد بهبود در روند قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی هستیم. در هفته‌ای که سپری شد نرخ تورم آمریکا بار دیگر روندی صعودی به خود گرفت. همچنین احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را بیشتر کرد. اما انتظار برای رسیدن این متغیر به قله‌های خود اثرگذاری آن بر بازارهای جهانی را کاهش داد. در سمت دیگر آمارها از چین نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور پس از ماه‌ها رکودی که تجربه کرد، تا حدی شرایط بهتری را سپری کرد. این اتفاق از سمت بزرگترین مصرف‌کننده کامودیتی در جهان، سیگنال مثبتی به بازارهای جهانی بود. در این میان رشد قیمت نفت و عبور آن از ۹۴ دلار به ازای هر بشکه یکی از مهم‌ترین رخدادها برای بورس تهران به خصوص گروه پالایشی به شمار می‌رود.

پیش بینی بورس فردا :

شاخص کل بورس پس از برگشتی که از میانه کانال ۱.۹ میلیون واحدی داشت، توانست رشد قابل قبولی را در کوتاه مدت تجربه کند. اما همانطور که در نمودار پیداست، شاخص کل بورس توانست پس از رشدهای پی‌درپی که طی روزهای گذشته داشت، خود را به حدود مهم ۲.۱۴ تا ۲.۲ میلیون واحد برساند که در گذشته با نوسانات زیادی در آن مواجه شد. کندل‌های شاخص کل اما اگر بتوانند طی همین مسیر و در روزهای آینده از ابر کومو عبور کنند، مسیر برای تداوم روند صعودی مهیاتر از قبل خواهد شد. اگرچه همچنان ایجاد روند صعودی قدرتمند در گرو عبور ذکر شده خواهد بود.

با توجه به تمامی نکات ذکر شده در بالا و شرایطی که بازارهای جهانی در آخرین معاملات خود طی کردند، پیش بینی می‌شود که بورس فردا مسیری متعادل و منفی داشته باشد.

منبع : فردای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید