شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیپیش بینی بورس

پیش بینی بورس

بررسی بورس امروز و پیش بینی بورس فردا 11 شهریور ماه 1402

به نظر می‌رسد که برخی از معامله‌گران پس از کسب سودهای کوتاه به دنبال شناسایی سود هستند. این اتفاق می‌تواند به بهتر شدن ارزش معاملات و چرخش پول بین صنایع کمک کند. شاخص کل بورس طی معاملات روز چهارشنبه در نهایت کار خود را با یک افزایش ۰.۴۶ درصدی به پایان برساند و در محدوده ۲.۱۰۴ میلیون واحدی برسد. این رکورد، سقف سال ۹۹ را پشت سر گذاشت. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که روزهای قبل رشدهای ضعیف‌تری نسبت به شاخص کل دارد، در روز چهارشنبه عملکرد بهتری داشت. این شاخص با یک افزایش ۰.۵ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز امروز اگرچه از عدد روز گذشته کمتر بود. اما با ثبت عدد ۶۸۰۸ میلیارد تومانی، در محدوده‌های قابل قبولی نسبت به روزها و هفته‌های گذشته قرار گرفت. این موضوع با ورود پول ۹۱ میلیارد تومانی همراه بود. در ادامه به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

نگاهی به مسیر شاخص کل بورس طی معاملات روز چهارشنبه نشان می‌دهد که بازار اگرچه روندی مثبت را طی کرد اما قدرت بالایی نداشت و از نیمه دوم شاهد کاهش قدرت خریداران بودیم اگرچه فروشنده خاصی نیز در بازار دیده نمی‌شود که قیمت‌ها را به سمت محدوده منفی هدایت کند. این روند طی سه روز کاری پایانی هفته به وضوح قابل رویت بود.

با توجه به نکات ذکر شده، احتمال شناسایی سود معامله‌گران پس از یک سود کوتاه مدت و همچنین مسیری که شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته داشت، پیش بینی می‌شود که بورس فردا با فشار عرضه بیشتری همراه شود و شاهد بازاری متعادل باشیم. البته در این بین برخی صنایع و گروه‌ها که خبرهای مثبت و مناسبی دارند بتوانند شرایط بهتری را دنبال کنند.

پیش بینی بورس

منبع : فردای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید