شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزپیش بینی بورس

پیش بینی بورس

بررسی وضعیت بورس امروز و پیش بینی بورس فردا 13 شهریور ماه 1402

مسیر صعودی در بورس تهران به آرامی در حال طی شدن است. اگرچه برخی صنایع عملکرد بهتری را نسبت به دیگران به نمایش گذاشتند. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری در نهایت کار خود را با یک افزایش ۰.۳ درصدی به پایان رساند. این شاخص در حدود ۲.۱۱۱ میلیون واحدی ایستاد. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز با ثبت عملکردی مشابه شاخص کل، با یک افزایش ۰.۲۸ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز به قدرت روزهای هفته گذشته نبود و با کاهش همراه شد. اما با ثبت عدد ۵۱۲۶ میلیارد تومانی، در محدوده‌های قابل قبولی نسبت به هفته‌های قبل قرار گرفت. این موضوع با خروج پول ۱۳۲ میلیارد تومانی همراه بود. در ادامه با بررسی وضعیت بورس در روز های اخیر به پیش بینی بورس فردا میپردازیم.

شاخص کل بورس پس از برگشتی که از میانه کانال ۱.۹ میلیون واحدی داشت، توانست رشد قابل قبولی را در کوتاه مدت تجربه کند. اما همانطور که در نمودار پیداست، در ناحیه زرد رنگ، محدوده مقاومتی مهمی وجود دارد که شاخص کل فعلا نتوانسته به صورت کامل از آن خارج شود. در کنار آن حضور کندل‌ها در ابرکومو نیز بر این روند نوسانی و کم‌رمق افزوده است. به نظر می‌رسد که روند صعودی اصلی بازار با گذشت از محدوده ۲.۱۴ میلیون واحدی آغاز شود.

پیش بینی بورس فردا :

فرموله شدن نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، بهبود شرایط در بازارهای جهانی و قیمت‌ کامودیتی‌ها، برخی خبرهای مثبت برای گروه خودرویی و بسیاری موارد دیگر باعث شده که بورس تهران شرایط به مراتب بهتری را نسبت به هفته‌های گذشته داشته باشد. اما همچنان برخی عنوان می‌کنند که رکود حاکم بر بازارها و تلاش‌های سیاستگذار برای کنترل تورم و تداوم سیاست‌های انقباضی، منجر به روندی کم‌رمق در بازار سهام خواهد شد. با توجه به تمامی نکات ذکر شده در بالا، پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز روزی متعادل و مثبت را سپری کند.

پیش بینی بورس . نموداری
پیش بینی بورس فردا

منبع : فردای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید