شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهبازار پولی مالیپیش بینی بورس

پیش بینی بورس

بررسی وضعیت بورس امروز و پیش بینی بورس فردا 25 مرداد ماه 1402

بورس امروز بار دیگر با فشار فروش زیادی همراه شد. بخش عمده‌ای از نمادها در محدوده منفی به کار خود پایان دادند اما نماگرها طبق معمول هم‌تراز با کاهش قیمت سهام افت نکردند.

ثبت کندل منفی قدرتمند بورس در روز شنبه موجب شد که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در نمودار تکنیکالی خود برای دومین بار خط روند میان‌مدت خود را به سمت پایین بشکند. این باعث شد که فشار مضاعفی بر معاملات ایجاد کند. با این حال هنوز نمی‌توان برای کاهش شدید نتیجه‌گیری کرد. زیرا در حدود ۱.۹۵ تا ۱.۹۷ میلیون واحدی، حمایتی وجود دارد که طی چند وقت اخیر بارها توانست موجب برگشت بورس به مسیر صعودی شود. حال انتظار می‌رود که از منظر تکنیکالی، بورس تهران فعلا در شرایط نوسانی و کم‌حجم به کار خود ادامه دهد.

ثبات قیمت دلار و بررسی بورس :

روز پنجشنبه خبری منتشر شد که برای تمامی بازارها می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. خبرگزاری تسنیم خبر داد که فرآیند اجرای توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان و همچنین آزادسازی تمام پولهای بلوکه ایران در کره جنوبی آغاز شده است. بر اساس این گزارش، قرار است ابتدا پولهای ایران در کره از واحد وون (واحد پول کره جنوبی) به یورو تبدیل شود. که این مهم انجام شد و در ادامه بناست به حسابی در قطر واریز شود تا در اختیار ایران قرار گیرد. بنا بر گزارش تسنیم، مبلغ پولهای ایران در کره جنوبی که بناست آزاد شود ۶ میلیارد دلار است. پس از واریز این پول به حسابی در قطر، تبادل زندانیان نیز به انجام می‌رسد. در این تبادل، چهار تبعه آمریکایی (سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز و یک زندانی دیگر) در قبال آزادسازی همان تعداد یا بیشتر از ایرانیان در بند آمریکا آزاد می‌شوند.

بازار ارز در اولین واکنش خود به این موضوع با کاهش نزدیک به ۸۰۰ تومانی قیمت خود در بازار آزاد روبرو شد. در برهه‌ای به حوالی ۴۸۳۰۰ تومان نیز رسید. با این حال اما و اگرهای زیادی پیرامون این موضوع وجود داشت که در نهایت با اعلام ریاست بانک مرکزی از جزئیات آن، شرایط مشخصی پیدا کرد. همانطور که قبل‌تر نیز گفته شده بود، این دارایی ۶ میلیارد دلاری قرار است که تنها برای واردات کالاهای غیرتحریمی و بشردوستانه همچون غذا، دارو و محصولات پزشکی استفاده شود. از طرفی نیز گفته شده که انتقال این مبلغ بین ۳۰ تا ۴۵ روز به طول خواهد انجامید. همین خبرها کافی بود تا دلار بازار آزاد بار دیگر روند صعودی به خود بگیرد. به طوری که در زمان نگارش این گزارش نیز حوالی ۴۹۳۰۰ تومان معامله می‌شود. با این حال اما بورس تهران گویی توجه خاصی به این موضوع ندارد.

پیش بینی بورس فردا :

با توجه به تمامی نکات ذکر شده در بالا و شرایطی که بر وضعیت صنایع و بازار سرمایه حاکم شده و همچنین روندی که در وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس ایجاد شده، انتظار می‌رود که در صورت عدم تغییر شرایط حال حاضر و انتشار خبری مهم و اثرگذار، بورس فردا روزی متعادل و منفی را سپری کند که فشار عرضه کمتری نسبت به امروز داشته باشد.

بورس 25 مرداد
بورس 25 مرداد 1402

منبع : فردای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید