شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزپیش بینی بورس

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 24 مرداد 1402 بر اساس روند ها

بررسی ها :

هجوم خبرهای متعدد و مختلف در رابطه با صنایع به خصوص گروه خودرویی در روزهای گذشته، توانست بار دیگر امید جدیدی را در دل اهالی بازار سهام ایجاد کند. به طوری که، برخی از فعالان را برای خرید متقاعد کند. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ثبت افزایش ۰.۴۶ درصدی، نتوانست به بالای ۲ میلیون واحد برگردد. همچنین در حدود ۱.۹۹۷ میلیونی قرار گرفت. از سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که امروز شرایط بهتری را دنبال می‌کرد، موفق شد ارتفاع خود را ۰.۶۶ درصد افزایش دهد. از سمت دیگر وضعیت ارزش معاملات خرد سهام اما تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشت. امروز نیز عدد ۴۲۲۹ میلیارد تومانی را به ثبت رساند که با خروج اندک ۵۶ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی همراه بود. در ادامه با بررسی روند ها و اخبار دیگر، به پیش بینی وضعیت بورس امروز میپردازیم.

برگشت دوباره بورس تهران با انتشار خبرهای مثبت در رابطه با گروه خودرویی رقم خورد. همین موضوع یکی از موضوعات مورد بحث در بین اهالی بازار سرمایه شد. اغلب به دنبال یافتن دلیل موجهی برای اهمیت این صنعت برای کلیت بورس تهران هستند. با این حال اما دلایل دیگری نیز در این بازدهی مثبت نقش داشتند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش نرخ دلار پس از خبر آزادسازی منابع بلوکه اشاره کرد که همواره بر مسیر بازار سهام اثرگذار بوده است.

پیش بینی امروز :

نگاهی به روندهای روزانه شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد که این نماگرها با وجود ثبت عملکردی مثبت در دیروز، از اواسط معاملات با افزایش نسبی عرضه‌ها مواجه شدند. همچنین از سقف‌های روزانه خود فاصله گرفتند. به طوری که شاخص کل بورس به یک قدمی ۲ میلیون واحد نیز رسید اما نتوانست آن را لمس کند. این موضوع می‌تواند بر شروع معاملات بورس فردا اثرگذار باشد.

با توجه به جمیع نکات ذکر شده در بالا و برگشتی که نماگرهای بازار در نیمه دوم معاملات داشتند، پیش بینی می‌شود که بورس امروز در حدود منفی کار خود را آغاز کند. در صورت عدم انتشار خبر یا تغییری در پارامترهای اثرگذار، شاهد بازاری کم‌نوسان و متعادل باشیم.

بورس 24 مرداد
بورس 24 مرداد 1402

منبع : فردای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید