شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزپیش بینی بورس

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس فردا و گزارش وضعیت بورس امروز 22 مرداد ماه 1402

دماسنج اصلی بازار طی امروز در نهایت با افت اندک ۰.۰۹ درصدی و معیار هم وزن با کاهش ۰.۲۷ درصدی همراه شد. هر کدام در پایان بازار به ترتیب در محدوده یک میلیون و ۹۸۷ هزار واحد و دیگری در بازه ۶۹۱ هزار واحدی متوقف شدند. در روز یکشنبه ارزش معاملات خرد در مجموع سهام و حق تقدم رقم ۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت. سرمایه‌گذاران حقیقی نیز ۱۰۹ میلیارد تومان جریان نقد از بازار خارج کردند. در آن سوی بازار اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچون درآمد ثابت و مختلط نیز از خروج پول در امان نبودند. ۲۷ میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش هم خارج شد. در ادامه به بررسی و پیش بینی بورس در روز های آتی میپردازیم.

نوسانات :

در روزی که ۵۴ درصد از نمادهای بازار معادل ۴۰۹ شرکت در بخش سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی مثبت بود، ارزیابی ارزش کل سفارش‌های روی تابلو در پایان بازار نیز از تشکیل صفوف خرید ۴۵۸ میلیارد تومانی حکایت داشت. از مجموع خرید و فروش‌های امروز حقیقی‌ها ۸۳ درصد فروشنده و تنها ۱۷ درصد از حقوقی‌ها خریدار بودند. در ادامه با بررسی تحولات اخیر و نگاهی به وضعیت تکنیکالی شاخص کل، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

ثبت کندل منفی قدرتمند بورس در روز گذشته موجب شد که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در نمودار تکنیکالی خود برای دومین بار خط روند میان‌مدت خود را به سمت پایین بشکند و فشار مضاعفی بر معاملات ایجاد کند. با این حال هنوز نمی‌توان برای کاهش شدید نتیجه‌گیری کرد. زیرا در در حدود ۱.۹۵ تا ۱.۹۷ میلیون واحدی، حمایتی وجود دارد که طی چند وقت اخیر بارها توانست موجب برگشت بورس به مسیر صعودی شود. حال انتظار می‌رود که از منظر تکنیکالی، بورس تهران فعلا در شرایط نوسانی و کم‌حجم به کار خود ادامه دهد.

پیش بینی فردا :

با توجه به جمیع نکات ذکر شده در بالا، وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس و همچنین برنامه‌هایی که سازمان بورس برای افزایش شفافیت و نظارت در بازار ارائه کرده، انتظار می‌رود که بورس فردا بتواند برخلاف دو روز کاری گذشته، معاملات سبزی را تجربه کند اما احتمالا فعلا شرایط کم‌رمقی و رکودی ادامه‌دار باشد.

بورس 23 مرداد
بورس 23 مرداد

منبع : فردای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید