جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیپیش بینی بورس ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / تاثیر نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری...

پیش بینی بورس ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / تاثیر نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری بر بازار سرمایه

کارشناسان درباره بازار سرمایه نوزدهم خرداد ماه سال جاری نظرات متفاوتی ارائه کردند.
بازار سرمایه طبق پیش بینی کارشناسان در روز سه شنبه 18 خرداد ماه سال جاری با رشد شاخص کل همراه بود و کارشناسان معتقدند این روند مثبت امروز 19 خرداد ماه هم ادامه خواهد داشت.

اتفاقات سیاسی همچنان در ابهام است اما به دلیل آنکه هیجانات از بازار سرمایه تا حدودی کاهش یافته است به همین دلیل با افت شاخص کل تا زمان رای گیری در بازار ایجاد نمی شود. تحلیلگران بر این باور هستند که احتمالا با توجه به نظر سنجی انتخابات و مشخص شدن کاندیدای مورد نظر برای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همین دلیل بازار با آرامش خاصی همراه است و روند متعادلی خواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران در حال حاضر در بازار سرانه فروش بیشتر از سرانه خرید در بین سهامداران است و ابهامات شکل گرفته درخصوص انتخابات هم مزید بر علت شده است و در برنامه هیچ کاندیدی هم به طور مشخص درباره بورس صحبت نشده و همین مسائل بر نامشخص بودن ادامه راه بازار موثر واقع شده است.

استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس

به گفته اسماعیل‌زاده طی جلسات مشترک برگزارشده با وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی، مقرر شده است که این شرکت‌ها با توجه به سهامی عام بودن و مصوبه شورای عالی بورس، در بازار پایه فرابورس درج شوند و از این طریق سهام آنها برای عموم مردم ارائه شود.

حجت اسماعیل‌زاده عنوان کرد که استقلال و پرسپولیس با توجه به سطح استانداردهای فعلی این شرکت‌ها در حوزه مالی و گزارشگری نمی‌توانند در بازارهای اول و دوم یعنی بازارهای اصلی فرابورس پذیرش شوند و امکان حضور آنها در بازار سرمایه تنها از طریق بازار پایه امکان‌پذیر است.

پیش بینی بورس 19 خرداد

به گفته وی طی جلسات مشترک برگزارشده با وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی، مقرر شده است که این شرکت‌ها با توجه به سهامی عام بودن و مصوبه شورای عالی بورس، در بازار پایه فرابورس درج شوند و از این طریق سهام آنها برای عموم مردم ارائه شود.

معاون پذیرش فرابورس با یادآوری اینکه در حال حاضر شرکت‌های استقلال و پرسپولیس در حال طی کردن مسیر ثبت این شرکت‌ها نزد سازمان بورس هستند، خاطرنشان کرد: بعد از مرحله ثبت این شرکت‌ها، نماد معاملاتی آنها برای انجام معاملات در بازار پایه فرابورس درج خواهد شد تا در زمان مقتضی مقدمات لازم برای بازگشایی نماد آنها در بازار صورت بگیرد که مراتب آن اطلاع‌رسانی و اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید