شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانهخبرخواندنی‌هاپر طرفدار ترین مواد غذایی جهان

پر طرفدار ترین مواد غذایی جهان

پرطرفدار ترین مواد غذایی در دنیا بر اساس نظرسنجی سایت briefly

20- سوشی

سوشی یک رول محسوب میشود که غالبا بدنه ای از برنج و جلبک دارد. به عنوان مغز آن از آووکادو، انواع ماهی ( به خصوص سالمون )، میگو، واسابی، زنجبیل، جلبک، خیار و … استفاده میشود. ژاپنی ها در کنار آن همواره از واسابی انواع ترشی ها زنجبیل و سس سویا برای تجربه ای بهتر بهره میگیرند.

این غذا بومی کشور های شرق آسیا است ولی در ژاپن به طور گسترده ای مصرف میشود.

سوشی
سوشی

19- پانیا ( پلوی اسپانیایی )

پانیا غذایی کهن از کشور اسپانیا است که شامل برنج، گوشت، میگو و انواع سبزیجات میشود.

پانیا
پانیا

18- توفو

توفو بافتی پنیری دارد و بومی چین محسوب میشود اما امروزه به عنوان جایگزینی برای گوشت مصرف میشود.

توفو
توفو

17- روتی ( نان هندی )

روتی بومی هند است که از آرد سفید، روغن، نمک و آب درست میشود. ساده اما بسیار پر طرفدار در سطح جهان!

روتی
روتی

16- پنیر

اغلب پنیر ها بومی کشور فرانسه محسوب میشوند اما ایتالیا هم چند نمونه از آنها را به نام خود ثبت کرده است. پنیر ها از مخمر یا کپک به وجود می آیند.

پنیر
پنیر
15- باربیکیو

باربیکیو غذایی بومی آمریکا است. طعم دودی آن بسیار خاص است و در دیگر غذا ها یافت نمیشود. غذایی برای آماده سازی بیرون از خانه است که بیشتر برای جمع های خانوادگی یا دوستانه در حیاط ها یا پارک ها طبخ میشود. از انواع سبزیجات یا گوشت ها میتوان استفاده کرد اما اصلی ترین کاربرد آن برای گوشت گاو است.

باربیکیو
باربیکیو

14- بوریتو

بوریتو یک تورتیا ی استوانه ای از گندم است که تند طبخ میشود و بومی مکزیک است. داخل آن با انواع سبزیجات و به طور عمده گوشت پر میشود.

بوریتو
بوریتو

13- برگر

برگر ها یکی از شناخته شده ترین غذا ها در سرتاسر دنیا به شمار میروند. اصولا شامل یک لایه گوشت دایره ای شکل به همراه لایه هایی از سبزیجاتی چون پیاز، کاهو، گوجه، خیارشور و … داخل یک نان کروی شکل چیده شده و با انواع سس ها خورده میشوند.

برگر
برگر

12- استیک

استیک، غذایی به شدت محبوب شامل پروتئین و فیبر بالا که عموما آن را از گوشت گاو تهیه میکنند. آن را به صورت گریل شده در انواع سس ها طبخ و با سبزیجات گوناگون مصرف میکنند.

استیک
استیک

11- اسفناج

اسفناج یک نوع سبزی سرشار از آهن است که برای درمان کم خونی هم توسط پزشکان در رژیم غذایی گنجانده میشود. طعم خاص و متفاوتی که نسبت به بقیه ی سبزی ها دارد آن را به ماده ی اصلی خیلی از غذا ها و خوراک ها تبدیل کرده است.

اسفناج
اسفناج
10- بستنی

علی رغم تصورات غلط خیلی ها بستنی تنها یک دسر نیست بلکه یک از کامل ترین مواد غذایی به شمار میرود. دارای پروتئین بسیار و سرشار از کلسیم و مواد لبنی است که به بهبود وضعیت کلی بدنی کمک میکند. در خیلی از کشور ها طعم خاصی از آن به صورت بومی و محلی مورد استفاده ی روزانه است که از محبوبیت بسیاری نزد کودکان برخوردار است.

بستنی
بستنی

9- سوپ

سوپ غذایی جهانی است که به دلیل روش های طبخ مختلف آن میتواند با داشتن مواد یکسان طعم های متفاوتی را به دوستداران خود ارائه دهد. با انواع سبزیجات، گوشت ها و ادویه های مختلف درست میشود.

سوپ
سوپ

8- سیب

یکی از محبوب ترین میوه ها سیب است. به دلیل ویتامین هایی که دارد میتواند بسیاری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

سیب
سیب

7- پیتزا

پیتزا شامل یک خمیر دایره ای بزرگ به قطر 25 سانتی متر ( تا 30 سانت و بزرگتر هم دیده شده ) است که روی آن را با لایه های مختلفی از سس ها، سبزیجات مختلف، گوشت ها و در نهایت پنیر پیتزا پر کرده و سپس کل مجموعه را در تنور میپزند. اولین پیتزا ها در ایتالیا ساخته شد که پیتزای مارگاریتا با الهام از پرچم همین کشور به ملکه مارگاریتا ماریا ترزا تقدیم شد.

پیتزا
پیتزا

6- سیب زمینی

سیب زمینی یک منبع سرشار از نشاسته است که به عنوان غذا یا در کنار غذا به شیوه های مختلف طبخ و خورده میشود. معروف ترین و پر طرفدار ترین مشتقات آن، سیب زمینی سرخ کرده است که در همه ی نقاط جهان به فروش میرسد. انواع گوناگونی از قبیل سیب زمینی شیرین، سیب زمینی سیاه، سیب زمینی قرمز و … دارد که همه ی آنها از بوته به عمل می آیند.

سیب زمینی
سیب زمینی
5- نان

نان های مختلف هر کدام بومی یک منطقه ی جغرافیایی هستند و همین باعث میشود تا درست مانند پنیر ها، خوراکی جهانی محسوب شوند. عموما از آرد گندم یا برنج ساخته میشوند اما بسته به منطقه ها شکل، اندازه، رنگ، طعم، بو و مواد داخل آن متغیر است.

نان
نان

4- پاستا

پستا ها بومی ایتالیا محسوب میشوند اما امروزه در سرتاسر دنیا پای ثابت کافه ها و رستوران ها هستند. در شکل ها و اندازه های مختلفی تولید شده و با سس های گوناگون مصرف میشوند. بسته به کشوری که پاستا را سرو میکند، میتوان مواد خوراکی متفاوتی را به همراه عطر و طعمی جدید تجربه کرد.

پاستا
پاستا

3- مرغ

دور دنیا را که طی کنید، به انواع و اقسام روش های طبخ مرغ برمیخورید که هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و بسیار متمایز از دیگریست. این ماده ی غذایی را به صورت خوراک و خورشت های مختلف، همراه با سبزیجات، گریل یا سرخ شده، سوخاری و غیره در همه ی کشور ها مصرف میکنند.

مرغ
مرغ

2- تخم مرغ

در طی سفر خود به دور دنیا، هرگز به کشوری بدون تخم مرغ بر نمیخورید چرا که از بین مواد غذایی، تخم مرغ به شدت پر طرفدار و مورد استفاده است. علاوه بر عنصر اصلی ای که به طور مستقیم در غذا پیداست، در بسیاری از غذا ها به عنوان بخشی از خمیر یا لایه ای حضور دارد که باعث حذف نشدنی بودن این عنصر مهم میشود.

تخم مرغ
تخم مرغ
1- برنج

بیشترین مصرف مواد غذایی مربوط به برنج است. در کشور های مختلف، با توجه به آب و هوا های گوناگون میتوان به گونه های مختلفی از برنج دست یافت که هرکدام طعم و عطر متفاوتی را برایمان به ارمغان می آورند. در ایران، مردم برنج را عموما با دو روش کته و آبکش شده درست میکنند.

برنج
برنج

منبع : briefly

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید