یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزواحد نمونه ی استاندارد

واحد نمونه ی استاندارد

واحد نمونه ی استاندارد به محصول مشخصی گفته میشود که به عنوان نمونه ی برتر از بقیه ی رقبا در کل سال تولید شده است.

هدف از انجام این مراسم سالیانه تعیین، ارزیابی و انتخاب واحد های نمونه ی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد ( اجباری و تشویقی ) برای محصول مشخص درسطح کشور و استان های مختلف میباشد.

موسسه ها و مقامات

مسئولیت اجرای این مراسم به عهده ی اداره کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی و انرژی، اداره کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی و بهداشتی، ادارات کل استان ها و واحد های ستادی مرتبط با موسسه ی استاندارد میباشد. نظارت بر حسن اجرای این روش هم با معاونت نظارت بر اجرای استاندارد کالا و خدمات است.

نحوه ی ثبت نام

ادارات کل استان ها با هماهنگی دبیرخانه ستاد موظف هستند در آذر ماه هر سال عوامل، ظوابط و امتیازات مندرج در اساس نامه را مطالعه نموده و با اطلاع رسانی از طریق سایت استاندارد استان، درج فراخوان در روزنامه تکثیر الانتشار و سایر رسانه ها به واحد های دارای پروانه ی کاربرد علامت استاندارد اعلام نمایند.

ادارات کل استان ها باید بر اساس بند های داخل اساس نامه نسبت به بررسی و ارزیابی واحد های تحت پوشش بر اساس سوابق عملکرد یک ساله ی از تاریخ 31 خرداد ماه سال قبل تا 31 خرداد ماه سال مورد ارزیابی اقدام نموده و صرفا یک واحد از هر محصول ( حداکثر 22 محصول ) تحت پوشش را که موفق به اخذ بیشترین امتیاز گردیده است را به عنوان واحد نمونه معرفی نمایند و فرم عوامل مورد ارزیابی و امتیازات واحدهای نمونه را تکمیل نموده و همراه با سوابق به روز و گزارشات وضعیت این واحد ها حداکثر تا 31 تیر ماه به دبیرخانه ستاد تحویل و یا ارسال نمایند.

شرایط لازم الاجرا

واحد های معرفی شده جهت شرکت در فرآیند انتخاب واحد نمونه ی کشوری باید از بین واحد های نمونه ی استانی باشند.

هر واحدی که دارای تعدادی محصول مشمول مقررات استاندارد اجباری است ( با شرط آن که استاندارد مربوط به کلیه ی محصولات تولیدی، تدوین و از زمان اجباری شدن آن یک سال گذشته باشد ) و هنوز موفق به دریافت پروانه ی کاربرد علامت استاندارد ایران برای تمامی آن محصولات نشده باشد به عنوان واحد نمونه پیشنهاد و معرفی نخواهد شد.

واحد نمونه ی سال 1402

سال ها تلاش و تعهد در زمینه ی رعایت استاندارد های کیفی در شرکت صنایع غذایی کامبیز به ثمر نشست و کامبیز خوشنام موفق به اخذ عنوان واحد نمونه ی سازمان ملی استاندارد و لوح یادبود شد.

این موفقیت ارزشمند را به بنیان گذاران و مدیران و مسئولین این شرکت تبریک عرض میکنیم. امیدواریم زمینه را برای تجدید این پیروزی و موفقیت های بعدی خود فراهم کنند.

کامبیز

با تحقیق از :

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید