شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهبازار پولی مالیهشدار موسسه فیچ نسبت به افزایش کسری بودجه آمریکا

هشدار موسسه فیچ نسبت به افزایش کسری بودجه آمریکا

موسسه رتبه بندی فیچ ضمن اشاره به طرح مالیاتی دولت ترامپ نسبت به افزایش شدید کسری بودجه آمریکا هشدار داده است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، جمهوریخواهان کنگره قصد دارند طی هفته آینده درباره طرح ترامپ برای اصلاح سیستم مالیاتی و کاهش مالیات شرکت های آمریکایی رای گیری کنند.

بر اساس این گزارش موسسه رتبه بندی فیچ در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که کاهش مالیات ها موجب رشد فزاینده کسری بودجه آمریکا طی سال های آینده خواهد شد.

برخی منابع آگاه اعلام کرده اند که نمایندگان کنگره قصد دارند اجرای طرح مالیاتی ترامپ را حداقل یک سال به تاخیر بیندازند. جمهوریخواهان برای تصویب طرح مالیاتی ترامپ نیاز به کمک دموکرات ها دارند.

در صورت تصویب این طرح، این بزرگترین اصلاح سیستم مالیاتی آمریکا از دهه 1980 میلادی به شمار می رود و نخستین پیروزی بزرگ دونالد ترامپ خواهد بود.

موسسه رتبه بندی فیچ بر این باور است که کاهش مالیات ها تنها یک اثر مثبت کوتاه مدت بر رشد اقتصاد ی آمریکا خواهد داشت و در بلند مدت این کشور را با افزایش بدهی و کسری بودجه روبرو خواهد کرد.

اجرای طرح مالیاتی ترامپ و کاهش مالیات شرکت های آمریکایی می تواند موجب افزایش بدهی های آمریکا شود به طوری که نرخ بدهی به تولید ناخالص داخلی آمریکا تا سال 2027 میلادی به بیش از 120 درصد خواهد رسید.

دولت ترامپ قصد دارد نرخ مالیات شرکت ها را از 35 درصد به 20 درصد کاهش دهد. ترامپ و متحدانش بر این باورند که کاهش مالیات ها برای رونق رشد اقتصاد ی و ایجاد فرصت های شغلی لازم و ضروری است.

دموکرات ها نیز به شدت از این طرح انتقاد کرده و بر این باورند که منابع مالی دولت برای کمک به افراد کم درآمد به شدت محدود خواهد شد.

به نظر می رسد مباحث مربوط به طرح مالیاتی دولت ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد داشت.

برخی تحلیلگران اقتصاد ی بر این باورند که سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا اروپا انگلیس طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و برخی نظرسنجی ها نشان می دهد فدرال رزرو در سال آینده نیز 4 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید